Show simple item record

dc.contributor.authorTamara, Cindy
dc.date.accessioned2022-01-10T05:20:06Z
dc.date.available2022-01-10T05:20:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4064
dc.descriptionThe Entrepreneurial Interior Architecture Final Project entitled INTERIOR DESIGN OF CARA ESTHÉTIQUE BEAUTY CENTER WITH DEVELOPMENT IN NEW NORMAL ERA DESIGN contains business design and interior design of beauty places that have head to toe services. This is based on the lack of complete service places in West Surabaya and the Covid-19 pandemic which greatly disrupts daily activities. Therefore, Cara Esthétique beauty center will solve all the problems that exist in the new normal era with a variety of values offered as well as improved quality and cleanliness standards. In the elaboration of this Business Plan, there are analyzes, objectives and strategies regarding beauty business planning by looking deeply at the design of the new normal era. In addition, this beauty center also supports social and physical distancing movements to prevent transmission of the virus which is implemented using various kinds of PPE, minimum distance during the treatment process, fast daily health checks, cleaning equipment with disinfectants and a cashless payment systemen_US
dc.description.abstractTugas Akhir Entrepreneurial Interior Architecture yang berjudul PERANCANGAN INTERIOR CARA ESTHÉTIQUE BEAUTY CENTER DENGAN PENDALAMAN PADA DESAIN ERA NEW NORMAL berisi tentang sebuah rancangan bisnis dan desain interior tempat kecantikan yang mempunyai pelayanan from head to toe. Hal ini didasari oleh kurangnya tempat pelayanan yang lengkap di Surabaya Barat dan adanya pandemi Covid-19 yang sangat menganggu aktivitas sehari-hari. Oleh karena itu, Cara Esthétique beauty center ini akan mengatasi segala permasalahan yang ada di era new normal dengan berbagai macam value yang ditawarkan serta peningkatan standar kualitas dan kebersihan. Pada penjabaran Business Plan ini terdapat analisa, tujuan dan strategi tentang perencanaan bisnis kecantikan dengan pendalaman pada desain era new normal. Selain itu, beauty center ini juga mendukung gerakan social and physical distancing untuk mencegah penularan virus yang diterapkan dengan penggunaan berbagai macam APD, adanya jarak minimum saat proses treatment, pengecekan kesehatan setiap hari secara cepat, membersihkan alat dengan disinfektan dan sistem pembayaran cashless.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBeauty Centeren_US
dc.subjectHead to Toeen_US
dc.subjectNew Normalen_US
dc.subjectInterior Designen_US
dc.subjectBusinessen_US
dc.titlePERANCANGAN INTERIOR CARA ESTHÉTIQUE BEAUTY CENTER DENGAN PENDALAMAN PADA DESAIN ERA NEW NORMALen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0706027502
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20617009
dc.identifier.dosenpembimbingLaurensia Maureen Nuradhi


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record