Show simple item record

dc.contributor.authorIrena, Florencia
dc.date.accessioned2022-01-10T08:10:41Z
dc.date.available2022-01-10T08:10:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4078
dc.descriptionThe commercial industry in Indonesia continues to grow every year starting from the micro, small, medium, to large industrial sectors. One way to be able to compete with other competitors was by maximizing the architectural and interior design of the building. Interior design in commercial buildings serves to increase its functionality and style as well as interior appearance which is directly correlated with financial benefits. The concept of spatial planning is one of the factors that influence the customer journey. The design applied must be able to convey the message of the brand itself so that it gives a signature to the building. Flo Studio as an interior architecture consultant that focuses on the application of interior branding is able to meet the needs of commercial businesses in creating designs that are able to convey messages from the company's brand. Flo Studio helps translate the company's brand into architectural and interior elements so that the building is going to be different (has its uniqueness) and able to compete with other competitors. In this final design project, Flo Studio had the opportunity to re-design the Kotta Go hotel by applying interior branding to the building.en_US
dc.description.abstractIndustri komersial di Indonesia terus bertumbuh setiap tahunnya mulai dari sektor mikro, kecil, sedang, hingga industri besar. Salah satu upaya untuk mampu bersaing dengan kompetitor lain adalah dengan memaksimalkan desain arsitektur dan interior pada bangunan. Desain interior pada bangunan komersial berfungsi untuk meningkatkan fungsionalitas dan style serta tampilan interior yang berkorelasi langsung dengan keuntungan finansial. Konsep tata ruang menjadi salah satu faktor yang memengaruhi customer journey. Desain yang diterapkan harus mampu menyampaikan pesan dari brand itu sendiri sehingga memberi signature pada bangunan tersebut. Flo Studio sebagai konsultan arsitektur interior yang berfokus pada penerapan interior branding mampu memenuhi kebutuhan usaha komersial dalam menciptakan desain yang mampu menyampaikan pesan dari brand perusahaan. Flo Studio membantu menerjemahkan brand perusahaan ke dalam elemen arsitektur dan interior sehingga bangunan tersebut berbeda (memiliki keunikan) dan mampu bersaing dengan kompetitor lain. Dalam proyek perancangan tugas akhir ini, Flo Studio berkesempatan dalam melakukan re desain hotel Kotta Go dengan penerapan interior branding ke dalam bangunannya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectInterioren_US
dc.subjectInterior Brandingen_US
dc.subjectBudayaen_US
dc.subjectYogyakartaen_US
dc.subjectFlo Studioen_US
dc.titleRE-DESAIN HOTEL KOTTA GO DENGAN PENERAPAN INTERIOR BRANDING OLEH KONSULTAN ARSITEKTUR INTERIOR FLO STUDIOen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0706027502
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20617028
dc.identifier.dosenpembimbingLaurensia Maureen Nuradhi


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record