Show simple item record

dc.contributor.authorKarunia, Patricia Cornelia
dc.date.accessioned2022-11-16T04:48:05Z
dc.date.available2022-11-16T04:48:05Z
dc.date.issued2014-05
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5484
dc.descriptionSpiritual community is widely considered by a certain people as a group of psychologically healthy individuals that holds a high degree of religiosity. This research is conducted with a mission to determine the connection between religiosity and self-esteem of university students in the community. The hypothesis test is based on the assumption that the level of religiosity and self-esteem are correlated. The gathered subjects are university students which currently involves in the spiritual community of “X” church and “Y” church with the age in between 18 to 25 years old. The data collection is based on the religiosity theory as revealed by Glock and Stark as well as the self-esteem scale that was adapted from the Rosenberg self-esteem scale. The collected information is then analyzed by product moment Pearson. The result of the test shown that religiosity has a significant relationship towards selfesteem with a score of r 0,368 and p = 0,00 ( P<0,05). As a conclusion, the higher the level of religiosity, the higher the self-esteem.en_US
dc.description.abstractSebagian orang menganggap bahwa komunitas rohani merupakan komunitas kumpulan anak-anak yang sehat secara psikologis dan memiliki tingkat religiusitas yang tinggi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara religiusitas dengan self-esteem pada mahasiswa anggota komunitas rohani. Uji Hipotesis tersebut berdasarkan asumsi bahwa semakin tinggi tingkat religiusitas mahasiswa, maka semakin tinggi pula self-esteem-nya. Subjek dalam penelitian ini merupakan mahasiswa-mahasiswi yang tergabung dalam komunitas rohani di Gereja X dan Y dengan rentang umur 18-25 tahun. Pengumpulan data tersebut menggunakan skala religiusitas yang diungkapkan oleh Glock dan Stark dan self-esteem dengan mengadaptasi dari skala Rosenberg self-esteem scale. Data tersebut telah dikumpulkan dan diproses dengan menggunakan analisa product moment Pearson. Hasil dari uji hipotesis tersebut menunjukan religiusitas memiliki hubungan yang signifikan dengan self-esteem dengan nilai r 0,368 dan nilai P=0,00 ( P<0,05). Artinya semakin tinggi tingkat religiusitas, maka semakin tinggi pula self-esteem.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectreligiusitasen_US
dc.subjectself-esteemen_US
dc.subjectkomunitas rohanien_US
dc.subjectmahasiswaen_US
dc.subjectreligiusityen_US
dc.subjectspiritual communityen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.titlePERSETUJUAN DOSEN PEMBIMBING SKRIPSI/TUGAS AKHIR " HUBUNGAN ANTARA RELIGIUSITAS DENGAN SELF - ESTEEM PADA MAHASISWA ANGGOTA KOMUNITAS ROHANI "en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30110042
dc.identifier.dosenpembimbingLivia Yuliawati


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record