Show simple item record

dc.contributor.authorPuspitadewi, Anita
dc.date.accessioned2022-12-15T02:26:02Z
dc.date.available2022-12-15T02:26:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5569
dc.descriptionThis study focuses on producting woman bag products by using cement paper sacks. These products are produced by taking into account the needs of women who use bags as their main requirement. In addition, thi s study also considers the number of cement paper sacks that are increasing every year. Cement paper sacks made of mainly pine wood have impacts on the environment. Solution becomes the necessity in order to anticipate the accumulation of unused cement pap er sacks, besides being able to reduce the problem of garbage accumulation, can also be an Eco fashion product. Research data are in the form of quantitative and qualitative methods. The quantitative method is done through the distribution of questionnaire s and direct observation. The qualitative method is done through interviews and literature reviews. Interview s are obtained through expert panels and extreme users. Data mining aims to determine the needs of women in using bags and public’s views on bag pr oducts processed by upcycling in accordance with the potential target marketen_US
dc.description.abstractPerancangan Tugas Akhir ini dilakukan dalam rangka pembuatan brand fashion yaitu produk tas bagi wanita dengan memanfaatkan karung kertas semen . Hal ini didasarkan pada kebutuhan wanita untuk menggunakan tas dan permasalahan jumlah penggu naan karung kertas se men yang meningkat setiap tahun. Peningkatan jumlah karung kertas semen mendorong untuk dilakukannya penanggulangan jumlah karung kertas semen dampak dari penumpukan karung kertas semen yang tidak terpakai. Upaya penanggulangan karung kertas semen dilakukan dengan cara upcyling yang bertujuan untuk mengurangi karung kertas semen. Pemanfaatan dari karung kertas ini akan dimanfaatkan sebagai bahan pembuatan tas. Selain itu, pemanfaatan karung kertas semen sebagai bahan pembuatan tas denga n cara upcycling menjadi salah satu upaya peningkatan produk fesyen terutama produk eco fashion . Data perancangan diperoleh dengan metode kuantitatif dan kualitatif. Metode kuantitatif melalui penyebaran kuisioner dan metode kualitatif melakui wawancara da n tinjauan pustaka. Untuk mengetahui pandangan masyarakat terhadap produk tas yang diolah dengan cara upcycling pada potensial target marketen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjecttas wanitaen_US
dc.subjectkarung kertas semenen_US
dc.subjectupcyclingen_US
dc.subjecteco fashionen_US
dc.subjectLadies Bagsen_US
dc.subjectPaper Sacks of Cementen_US
dc.titlePERANCANGAN TAS WANITA MENGGUNAKAN BAHAN KANTUNG KERTAS SEMEN UNTUK BRAND ADENen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn258312
dc.identifier.kodeprodi90231
dc.identifier.nim20715045
dc.identifier.dosenpembimbingAstrid Kusumowidagdo


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record