Show simple item record

dc.contributor.authorNugroho, Felicia Yoanita
dc.date.accessioned2025-08-06T07:10:53Z
dc.date.available2025-08-06T07:10:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8504
dc.descriptionFashion become s more important nowadays so that most women willing to spend their money in order to maintain their appearance to keep attractive and pretty . For that reason, most women like shopping especially fashion products . Women’s needs and desire s to shop fashion products make a good opportunity to open a profitable fashion business . Numbers of fashion brands or department stores offer different types or design of fashion products for women so it is important to be different from others. Nowadays, many Indonesian people interested in batik clothing since the enactment of the 2nd of October as a national batik day . This is an opportunity to open a batik fashion business especially batik clothing for teenagers and young adults because many batik clothing models are outdated that make s teenager s and young adult s not interested . Therefore modern batik clothing is the right choice for modern teenage girls and young adult s because more varieties in pattern s , color s , and model s . La Signature De Felicia offers exclusive modern batik clothing ready - to - wear with original design from the designer that suitable for women especially teenagers and young adults. Based on modern batik products which are containing the traditional and modern, thus become the interior concept for La Signature De Felicia . The interior concept is ‘Transition’ which refers to transitional style means a transition f rom traditional to modern furniture, finishes, and materials. Therefore, in this ‘Transition’ concept is a transition from traditional to modern that uses traditional element umpak (base of a column in traditional Javanese house) which has been simplified so it looks more modern. The colors are used the neutrals and warm tones to evoke clean look and as neutrals background color s for the products. This interior design is created to provide comfort for both customers and employees.en_US
dc.description.abstractFashion menjadi lebih penting sekarang ini sehingga b anyak perempuan rela untuk menghabiskan uangnya dengan tujuan untuk menjaga penampilannya agar tetap cantik dan menarik. Dengan alasan tersebut, banyak perempuan menyukai belanja khususnya produk fashion. Kebutu han dan keinginan perempuan untuk berbelanja produk fashion menjadikan peluang yang baik untuk membuka bisnis fashion yang menguntungkan. Banyak fashion brands atau department stores yang menawarkan berbagai tipe atau desain produk fashion untuk perempuan sehingga penting untuk menjadi berbeda dari yang lainnya. Sekarang ini banyak orang Indonesia yang tertarik pakaian batik sejak ditetapkannya tanggal 2 Oktober sebagai hari batik nasional . Hal ini menjadi peluang untuk membuka usaha fashion batik khususnya untuk remaja dan anak muda karena banyak model pakaian batik yang kuno sehingga membuat remaja dan anak muda tidak tertarik. Oleh karena itu pakaian batik modern menjadi pilihan yang tepat unuk remaja dan anak muda modern karena lebih banyak variasi model , warna dan motif. La Signature De Felicia menawarkan pakaian batik modern yang eksklusif ready - to - wear dengan desain original dari desainer yang cocok untuk perempuan khususnya remaja dan anak muda. Berdasarkan produk pakai a n batik modern yang mana memadu kan tradisional dan modern, maka hal tersebut yang menjadi konsep interior untuk La Signature De Felicia. Konsep interior ‘ Transition’ yang merujuk pada transitional style yang berarti peralihan dari tradisional ke modern furnitur e , finishes , dan material. Sehingga, dalam konsep ‘ Transition’ ini merupakan peralihan dari tradisional ke modern yang mana menggunakan elemen tradisional umpak (dasar kolom untuk rumah tradisional Jawa) yang telah disederhanakan sehingga terlihat lebih modern. Warna - warna yang dig unakan adalah netral dan warm tones untuk menimbulkan kesan bersih dan sebagai background warna netral untuk produk. Interior desain ini diciptakan untuk memberikan kenyamanan bagi pekerja dan pengunjungen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectBatiken_US
dc.subjectModernen_US
dc.subjectTradisionalen_US
dc.subjectTransitionen_US
dc.titleLa Signature De Felicia Perancangan Arsitektur Interior Butik La Signature De Felicia di Semarangen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20611001
dc.identifier.dosenpembimbingTri Noviyanto P. Utomo
dc.identifier.dosenpembimbingM. Y. Susan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record