Show simple item record

dc.contributor.authorChandra, Feniliawati
dc.date.accessioned2025-08-06T07:32:48Z
dc.date.available2025-08-06T07:32:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8505
dc.descriptionNiche Women Fashion Retail is a new business that is planned to be operated in Surabaya , on the Ratna street to be exact . Niche Women Fashion Retail sells women fashion product that offer a new experience i n shopping. The new experience offered is innovation in service. Niche Store is a physical store that become the development parameter of the business and giving a service innovation that is only able to be done in a physical facility, something that is no t able to be done with the previous online selling method. This physical facility service innovation s are consultation area, premium fitting room, and mini café. Niche Store is designed wit h industrial chic style that come s in compliance with the business brand image which are trendy, hip, and effortlessly chic. The three main problems which is selling problem, informative problem, and operati onal efficiency problem is answered in this store design.en_US
dc.description.abstractNiche Women Fashion Retail adalah sebuah bisnis baru yang direncanakan akan dijalankan dan terletak di Surabaya dengan mengambil lokasi di Jalan Ratna Surabaya. Niche Women Fashion Retail menjual produk fashion wanita dengan menawarkan pengalaman baru dalam berbelanja. Pengalaman baru yang ditawarkan adalah inovasi dalam layanan. Niche Store adalah sebuah toko fisik yang akan menjadi parameter perkembangan bisnis dan akan memberikan inovasi layanan yang hanya bisa dilakukan dengan sebuah sarana fisik, hal yang tidak bisa dilakukan sebelumnya dengan cara penjualan yang hanya lewat online. Inovasi layanan yang diterapkan pada sarana fisik tersebut adalah consultation area, premium fitting room, dan mini café. Niche Store didesain dengan menggunakan gaya industrial chic yang sejalan dengan brand image yang dibawakan yaitu trendi, hip, dan effortlessly chic. Problema selling, informative, dan operational efficiency yang dilihat sebagai problema utama dijawab dalam perancangan desain inien_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectNiche Storeen_US
dc.subjectWanitaen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectPengalaman Baruen_US
dc.subjectDesainen_US
dc.subjectWomanen_US
dc.subjectNew Experienceen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.titlePERANCANGAN INTERIOR SARANA BISNIS UNTUK NICHE WOMEN FASHION RETAIL DI SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20210035
dc.identifier.dosenpembimbingAstrid Kusumowidagdo
dc.identifier.dosenpembimbingRani Prihatmanti


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record