| dc.contributor.author | Thekimman, Gary Haogan |  | 
| dc.date.accessioned | 2025-08-11T03:42:05Z |  | 
| dc.date.available | 2025-08-11T03:42:05Z |  | 
| dc.date.issued | 2015 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8540 |  | 
| dc.description | More and more people are using smartphones in their daily lives. And with the increasing number of people using smartphones, the number of application that has been distributed is almost uncountable. Game is a kind of application in a smartphone that is usually used by most people. Smar tphone technology’s sophistication that eases users to access all the data that they currently possess makes most self- made application’s distribution easy. On the other hand, Collectible Card Games is a kind of game that is currently popular in society. Collectible card game is usually located everywhere, both digitally and conventionally. Usually, these kinds of games are mostly distributed through digital markets. However, both in iOS or Android platform, the number of digitally distributed collectible c ard games that is played conventionally isn’t high enough to cause tight marketing competition. For game developers, creating a game using Java programming language isn’t foreign anymore for game developers. There are also a lot of Software Development Kits (SDK) available that facilitates software developers to create a software for a specific platform . Currently, the most popular platform is mobile because of the portability that the current smartphone has. Because of this, a collectible card came will be made on Android. Android is one of the operating system that uses Java programming language as one of its main language to improve their systems. With the collectible card game will be made, smartphone users now will have an alternative game to play now. Through this experiment, it can drawn conclusion that through this research, the back- end of the game “Magic Masters” have been successfully created. | en_US | 
| dc.description.abstract | Semakin lama semakin banyak orang yang menggunakan smartphone di dalam kehidupan sehari-harinya. Dengan semakin banyaknya pengguna smartphone, jumlah aplikasi yang telah beredar di dalam masyrakat sudah hampir tak terhitung jumlahnya. Game merupakan salah satu aplikasi di dalam sebuah smartphone yang sering digunakan orang. Kecanggihan dari teknologi smartphone yang memudahkan pengguna untuk mengakses seluruh data yang mereka punyai,membuat tidak sulit untuk mendistribusikan aplikasi-aplikasi yang telah dibuat. Di sisi lain, collectible card game merupakan salah satu jenis game yang sedang populer di kalangan masyarakat. Collectible card game terdapat di mana- mana baik secara digital maupun secara konvensional. Game dengan jenis ini sudah sering beredar pada market digital . Namun , baik di dalam iOS maupun Android, jumlah collectible card game yang telah beredar secara digital tetapi dimainkan secara konvensional masih belum ada banyak yang menyaingi. Pembuat an sebuah g ame pada android dengan menggunakan Java sudahlah tidak asing bagi game developer . Adapun banyak sekali jenis Software Development Kit (SDK) yang sudah tersedia untuk memudahkan para software developer untuk membuat software pada platform - platform tertentu . Tetapi platform yang saat ini paling populer merupakan mobile dikarenakan portability yang dimiliki oleh smartphone saat ini. Oleh karena itu dibuatlah sebuah collectible card game pada Android. Android merupakan salah satu operating system yang menggunakan Java sebagai salah satu bahasa utama yang dipakai untuk perkembangan sistemnya. Dengan adanya collectible card game yang akan dibuat ini, pemain akan mendapatkan alternatif permainan dari game yang ada di pasar. Melalui ujicoba yang dilakukan pada penelitian ini, dapat disimpulkan bahwa game “ Magic Masters ” telah dibuat pada bagian back-end | en_US | 
| dc.language.iso | id | en_US | 
| dc.publisher | Universitas Ciputra | en_US | 
| dc.subject | Game | en_US | 
| dc.subject | Android | en_US | 
| dc.subject | Aplikasi | en_US | 
| dc.subject | Collectible Card Game | en_US | 
| dc.subject | Smartphone | en_US | 
| dc.subject | Application | en_US | 
| dc.title | RANCANG BANGUN COLLECTIBLE CARD GAME “ MAGIC MASTERS ” BERBASIS ANDROID ( BACK -END ) | en_US | 
| dc.type | Thesis | en_US | 
| dc.identifier.nim | 20411034 |  | 
| dc.identifier.dosenpembimbing | Stephanus Eko Wahyudi |  | 
| dc.identifier.dosenpembimbing | Nehemia Sugianto |  |