Show simple item record

dc.contributor.authorChandra, Michael Christian
dc.date.accessioned2025-08-11T09:06:18Z
dc.date.available2025-08-11T09:06:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8553
dc.descriptionInventory plays an important role that the company must maintain to ensure smoothness of sales process. A good inventory management is needed in order to ensure sufficient stock at time of sales. Problems in selling process such as delay in delivery of the goods due to limited stock or bad stock condition can be avoided or minimized. Through inventory, procurement, and sales information systems the company can monitor stock level, goods distribution, and position of goods with ease. The system will ensure sufficient stock on demand and warned the inventory department to make purchases when goods approaches the minimum allowable stock level. System can monitor products with the highest sales that help decision makers to provide more stock to cope with the demand. In addition, the data of sales and purchases will be systematically arranged so that the company can easily keep track of selling and buying process. UD Sejahtera is a distribution company in Surabaya. UD Sejahtera currently has 30 employees. Currently inventory monitoring system is still done manually, resulting in the process becomes complicated, inefficient, and prone to human error. Through the application of inventory, procurement, and sales information systems, procurement, sales, and stock monitoring can run automatically and managers can focus on the expansion of the company.en_US
dc.description.abstractPersediaan merupakan faktor penting dalam kelancaran penjualan sehingga perusahaan harus memastikan persediaan mencukupi agar proses penjualan tidak terhambat. Untuk itu dibutuhkan manajemen persediaan yang baik agar memastikan kondisi stok barang selalu mencukupi pada saat terjadi penjualan. Permasalahan – permasalahan pada penjualan seperti keterlambatan pengiriman barang dikarenakan keterbatasan stok atau kondisi barang stok yang kurang baik dapat dihindari atau dimininalisir. Melalui sistem informasi manajemen persediaan, pengadaan, dan penjualan, perusahaan dapat memantau kondisi stok barang dan proses distribusi barang serta pemantauan posisi barang dengan mudah. Sistem dapat memastikan stok dalam keadaan mencukupi dan memperingatkan departemen inventori untuk melakukan pembelian barang apabila stok barang mendekati level minimal. Sistem dapat memantau produk – produk dengan penjualan terbanyak sehingga membantu pembuat keputusan untuk menyediakan stok lebih banyak. Selain itu, data penjualan dan pembelian akan tersusun secara sistematis sehingga perusahaan dapat lebih mudah dalam melacak proses penjualan dan pembelian. UD Sejahtera merupakan perusahaan yang bergerak di bidang distribusi besi beton di Surabaya. UD Sejahtera memiliki 30 karyawan. Saat ini sistem pemantauan stok barang masih dilakukan secara manual sehingga mengakibatkan proses menjadi rumit, tidak efisien, dan rentan terhadap kesalahan manusia. Melalui penerapan sistem informasi manajemen persediaan, pengadaan, dan penjualan diharapkan proses pengadaan, penjualan, dan pemantauan stok dapat berjalan secara otomatis dan manajer dapat fokus pada ekspansi perusahaan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectPersediaanen_US
dc.subjectPengadaanen_US
dc.subjectPenjualanen_US
dc.subjectStoken_US
dc.subjectInventoryen_US
dc.subjectProcurementen_US
dc.subjectSalesen_US
dc.subjectStocken_US
dc.titleRANCANG BANGUN SISTEM INFORMASI INVENTORI P ADA UD SEJAHTERAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nim20411014
dc.identifier.dosenpembimbingTrianggoro Wiradinata


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record