Show simple item record

dc.contributor.authorTjiputra, Luisa Hartono
dc.date.accessioned2022-01-18T02:57:12Z
dc.date.available2022-01-18T02:57:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4201
dc.descriptionThe aim of this final project is to create a design of a commercial space that is in line with the branding application of an office space in Surabaya. The site of this final project is located in Mayjend Sungkono Street in Surabaya, namely Skyline Tower. The designed area is 938,93 m 2 that covers the main lobby of the Skyline Tower that is located on the ground floor and the lobby of Harris hotel on the first floor. This project employed a qualitative method for collecting the data, both primary and secondary. Informal interview is included as the primary data and literature studies are the secondary one. This method was selected in order to determine the development of the International style and the Pop Art style in Indonesia, particularly in Surabaya, and these styles were applied in both sites. In terms of the design, the Skyline Tower is a prominent office space that was specifically designed to fulfill the demand of a specific market. The lobby of Harris Hotel was dominated with International style with a touch of Pop Art style to suit the character of the hotel itself. The combination of the designated styles must comply both corporate branding identities. Moreover, the styles, which were applied on the designed space, were also required to accommodate the variety of users’ activities.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini memiliki tujuan agar desain gambar dapat membantu meningkatkan kualitas dan penjualan jasa yang ditawarkan dalam Skyline Tower Surabaya melalui desain lobinya. Total luas area lobi adalah 938,93 m 2 , dengan posisi gedung pada Jalan Mayjend, Surabaya Barat. Metode pengumpulan data yang dilakukan adalah studi literatur yang menggunakan sumber yang bervariasi seperti buku, majalah, internet serta interview. Hal ini dilakukan untuk mengetahui perkembangan gaya International Style dan Pop Art yang dapat diaplikasikan di Indonesia. Secara umum, konsep lobi Skyline adalah sebuah tempat yang bergengsi (prestige), sehingga desain yang diaplikasikan sesuai dengan segmentasi pasar. Pada lobi gedung yang diperuntukan sebagai lobi hotel Harris, International Style diberi esensi Pop Art untuk menjaga branding hotel yang lebih kasual. Kesimpulan yang dapat diambil dari penelitian ini adalah menerapkan konsep desain prestigious dengan gaya International Style pada lobi Skyline, dan tambahan gaya popart pada lobi hotelnya dengan memperhatikan space sebagai area sirkulasi multiuser.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectAplikasi Brandingen_US
dc.subjectDesain Inderioren_US
dc.subjectArea Komersilen_US
dc.subjectLobien_US
dc.subjectPrestigiousen_US
dc.subjectMultiuseren_US
dc.subjectInternational Styleen_US
dc.subjectmoderenen_US
dc.subjectgaya Pop Arten_US
dc.titlePERANCANGAN INTERIOR DENGAN APLIKASI BRANDING LOBI SKYLINE TOWER SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0719066102
dc.identifier.nidn0704038105
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20210004
dc.identifier.dosenpembimbingGERVASIUS HERRY PURWOKO
dc.identifier.dosenpembimbingRANI PRIHATMANTI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record