Show simple item record

dc.contributor.authorWokas, Annisa Dian S.
dc.date.accessioned2022-03-31T05:50:48Z
dc.date.available2022-03-31T05:50:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4754
dc.descriptionWinkel is one company that engaged in retail. Daily sales transactions that took place in the minimarket that located at Ujung Rel, Bula, East Seram, Maluku is very much, it causes the accumulation of data so that the data is often discarded. Therefore, the owner wants that data can be processed and produce knowledge that can be used as a selling strategy in Winkel minimarket. This research will be conducted using the methodology of data analysis, preprocessing, data processing using Weka, determination of implementation strategy, implementation, comparing before and after the implementation of the transaction results. The results obtained from the research and implementation are three sales strategy which has been in implementation, it can be concluded that only a successful sales strategy increases the number of sales, which is a bundle strategy of Aqua Mineral Water 600ml with Alpenliebe Rasa Strawberry & Cream with a rapid increase in sales Alpenliebe Taste Strawberry & Cream. As for the two other strategies that the strategy is brought near and kept out has failed. Keywords: Data mining, WEKAen_US
dc.description.abstractWinkel adalah salah satu perusahaan yang bergerak di bidang retail. Transaksi penjualan harian yang berlangsung di minimarket yang berlokasi di jalan Ujung Rel kota Bula Kabupaten Seram Bagian Timur, Maluku ini sangat banyak, hal ini menyebabkan terjadinya penumpukan data sehingga data-data tersebut seringkali dibuang. Oleh karena itu, owner ingin agar data tersebut dapat diolah dan menghasilkan pengetahuan yang dapat digunakan sebagai strategi penjualan di minimarket Winkel. Penelitian akan dilakukan menggunakan metodologi analisa data, preprocessing, pengolahan data menggunakan WEKA, penentuan strategi implementasi, implementasi, membandingkan hasil transaksi sebelum dan setelah implementasi. Hasil yang di dapat dari penelitian serta implementasi ini adalah dari tiga strategi penjualan yang telah di implementasi maka dapat disimpulkan bahwa hanya satu strategi penjualan yang sukses meningkatkan jumlah penjualan, yaitu strategi memaketkan Aqua Air Mineral 600ml dengan Alpenliebe Rasa Strawberry & Krim dengan peningkatan pesat pada penjualan Alpenliebe Rasa Strawbery & Krim. Sedangkan untuk dua strategi lain yaitu strategi didekatkan serta dijauhkan dapat dikatakan gagal.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectData Miningen_US
dc.subjectWEKAen_US
dc.subjectAsosiasien_US
dc.subjectAnalisa Keranjang Pasaren_US
dc.subjectAssociationen_US
dc.subjectMarket Basket Analysisen_US
dc.titleIMPLEMENTASI MARKET BASKET ANALISIS UNTUK MENDUKUNG STRATEGI PENJUALAN PADA MINI MARKET WINKEL BERBASIS ALGORITMA APRIORIen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0722127801
dc.identifier.kodeprodi57201
dc.identifier.nim20512011
dc.identifier.dosenpembimbingRinabi Tanamal


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record