Show simple item record

dc.contributor.authorDrasmadita, Aida
dc.date.accessioned2022-04-01T05:20:32Z
dc.date.available2022-04-01T05:20:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4799
dc.descriptionThe development of educational institutions are currently making a lot of the founding of the school. But not a few also went bankrupt. This happens because it is not offset by the cooperation and communication is established with fellow teachers, so that internal conflicts arise. Internal conflicts led to the disruption of the performance of teachers in performing their duties as a result of job dissatisfaction is felt. The purpose of this study to determine the relationship between job satisfaction and internal market orientation on the teacher at school X. This study used a quantitative approach to the correlation design. Number of subjects of this study are 65 peoples. The result showed that there is no significant relationship between job satisfaction and internal market-oriented behavio (r= -0.041; p-value= 0.374; p-value= >0.05). This is because teachers looked at the behavior of market-oriented is not part of his job and the school does not include an internal market-oriented behavior as assessment for teachers and things that must be done by the teacher. Therefore, teachers just do the task in a professional manner that is teaching so that schools meet their needs and achieve job satisfaction.en_US
dc.description.abstractBerkembangnya institusi pendidikan saat ini membuat banyak berdirinya sekolah. Namun tak sedikit juga yang mengalami kebangkrutan. Hal ini terjadi karena tidak diimbangi oleh kerjasama dan komunikasi yang terjalin baik dengan sesama guru, sehinga timbul konflik internal. Konflik internal yang terjadi menyebabkan terganggunya kinerja guru dalam melakukan tugasnya akibat dari ketidakpuasan kerja yang dirasakan. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui hubungan antara kepuasan kerja dengan perilaku berorientasi pasar internal pada guru di sekolah X. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain korelasional. Jumlah subyek penelitian ini sebanyak 65 orang. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tidak ada hubungan yang signifikan antara kepuasan kerja dengan perilaku berorientasi pasar internal (r= -0.041; p-value= 0.374; p-value= >0.05). Hal ini dikarenakan guru memandang perilaku berorientasi pasar bukan bagian dari tugasnya dan sekolah tidak memasukkan perilaku berorientasi pasar internal sebagai penilain untuk guru dan hal yang wajib dilakukan oleh guru. Oleh sebab itu, guru hanya melakukan tugas secara profesional yaitu mengajar agar sekolah memenuhi kebutuhannya dan tercapai kepuasan kerja.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectKepuasan Kerjaen_US
dc.subjectPerilaku Berorientasi Pasar Internalen_US
dc.subjectGuruen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectInternal Market Orientationen_US
dc.subjectJob Statisfactionen_US
dc.titleHUBUNGAN ANTARA KEPUASAN KERJA DENGAN PERILAKU BERORIENTASI PASAR INTERNAL PADA GURU DI SEKOLAH Xen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0612017301
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30112035
dc.identifier.dosenpembimbingJIMMY ELLYA KURNIAWAN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record