Show simple item record

dc.contributor.authorGunawan, Gilbert Soenjaya
dc.date.accessioned2022-04-01T08:59:26Z
dc.date.available2022-04-01T08:59:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4823
dc.descriptionTeacher is a profession that is indirectly being at the forefront of a school institution. In a economic climate that is full of competitiveness as it is now, good or bad valuation of a school institution is often not only judged on the ability of the teachers of these schools in terms of teaching, but the quality of service to consumers from the school. This service excellence behaviour is called the external market oriented behavior. Many factors influence the behavior of the external market oriented itself. But the most widely studied by researchers in the world industrial economy is the relationship between job satisfaction and external market oriented behavior. Until this study was written, researcher have not found any studies that specifically examined the relationship of a teacher job satisfaction as seen from the individual satisfaction of the external market oriented behavior. From this facts, the researcher believe that it is important to investigate to find out whether there is a relationship between job satisfaction and external market oriented behavior of teachers at school X. This study uses a quantitative study, and the correlational design. The population of the study were all members of the population that is 65 teachers. Measurements using two scales, namely the external market orientation scale created by Francine K. Schlosser Rod B. McNaughton developed from the dimension of market orientation "Markor Scale" property Jaworski and Kohli and job satisfaction scale JSS (Job Satisfaction Survey) made by Paul Spector. The results obtained will be tested with Pearson Product Moment Correlation test using SPSS. Correlation test results showed no relationship between job satisfaction and external market oriented behavior on the teacher at school X (r = -0098; p-value = 0.220; p-value <0.05). Thus, the level of job satisfaction of teachers in the X scholl will have no effect on the behavior of the external market oriented.en_US
dc.description.abstractGuru merupakan sebuah profesi yang secara tidak langsung menjadi garis terdepan dari sebuah institusi sekolah. Di masa perekonomian yang penuh dengan persaingan seperti sekarang baik buruknya sebuah institusi sekolah seringkali tidak hanya dinilai dari kemampuan para guru dari sekolah tersebut dalam hal mengajar, tetapi kualitas pelayanannya terhadap konsumen dari sekolah tersebut. Perilaku melayani konsumen itu disebut dengan perilaku berorientasi pasar eksternal. Banyak faktor yang mempengaruhi perilaku berorientasi pasar eksternal itu sendiri. Tetapi yang paling banyak diteliti oleh para peneliti didunia industri perekonomian adalah hubungan antara kepuasan kerja dengan perilaku berorientasi pasar eksternal. Hingga penelitian ini ditulis, peneliti belum menemukan adanya penelitian yang secara spesifik meneliti hubungan kepuasan kerja seorang guru yang dilihat dari kepuasan individunya terhadap perilaku berorientasi pasar eksternalnya. Dari sinilah peneliti beranggapan bahwa hal tersebut penting untuk diteliti untuk menemukan apakah ada hubungan antara kepuasan kerja dengan perilaku berorientasi pasar eksternal guru di sekolah X. Penelitian ini menggunakan studi kuantitatif, dengan desain korelasional. Populasi dari penelitian adalah seluruh anggota dari populasi yaitu berjumlah 65 orang guru. Pengukuran menggunakan dua skala yaitu skala orientasi pasar eksternal yang dibuat oleh Francine K. Schlosser Rod B. McNaughton yang dikembangkan dari dimensi orientasi pasar “MARKOR Scale” milik Jaworski dan Kohli dan skala kepuasan kerja JSS (Job Satisfaction Survey) yang dibuat oleh Paul Spector. Hasil yang didapatkan akan uji korelasi Pearson Product Moment dengan menggunakan bantuan program SPSS. Hasil uji korelasi menunjukkan tidak adanya hubungan antara kepuasan kerja dengan perilaku berorientasi pasar eksternal pada guru di sekolah X (r= -0.098; p-value = 0.220; p-value <0.05). Dengan demikian, tinggi rendahnya kepuasan kerja guru di sekolah X tidak akan memberikan efek terhadap perilaku berorientasi pasar eksternal.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectJob Statisfactionen_US
dc.subjectExternal Market Orientationen_US
dc.subjectMARKOR Scaleen_US
dc.subjectJSSen_US
dc.subjectGuruen_US
dc.subjectKepuasan Kerjaen_US
dc.subjectOrientasi Pasar Eksternalen_US
dc.titleHUBUNGAN ANTARA KEPUASAN KERJA DENGAN PERILAKU BERORIENTASI PASAR EKSTERNAL PADA GURU DI SEKOLAH Xen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0612017301
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30112010
dc.identifier.dosenpembimbingJIMMY ELLYA KURNIAWAN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record