Show simple item record

dc.contributor.authorIsnandia, Dyasri Citra
dc.date.accessioned2022-10-25T07:15:16Z
dc.date.available2022-10-25T07:15:16Z
dc.date.issued2014-05-22
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5423
dc.descriptionA person who would prefer using credit card is influenced by several factors, one of them is impulsive factor that rises when we are about to make a purchase. Impulsive buying is usually related as an unplanned buying behavior. When someone makes a purchase impulsively, they will obviously get some negative effects, such as uncontrolled financial. College students chosen as the subject of the study because college student in life span developmental theory explained if college students are generally susceptible to get burnout. The coping of burnout usually involves things that are fun, which could be an indication that causes impulsive buying behavior. From this statement, the researchers wanted to see the difference between the impulsive buying behavior of credit card users and non credit card users at college students. The method in this study using comparative & quantitative methods. The methods of data collection in this study using an Impulsive Buying Behavior personality scale by Verplanken & Herabadi (2001) which has been modified by the researcher. The population in this study were undergraduate students 1 (S1) of the University of X Surabaya, while the sample is 103 students at this University, consisting of 33 students who use the credit cards and 70 students who do not use the credit cards. The results show the null hypothesis ( H0 ) is accepted, which means there is no difference of the impulsive buying behavior between credit card users and non – credit card users. Impulsive buying behavior of college students in the University of X tend to be the same. Suggestions for the next researchers could try to do research using other subject variables, such as between online business customers and offline business customers. The design of this study is supported by previous researchers, Samuel (2006), with the results of studies showing there is a difference of the stimulus influence between online media and offline media toward impulsive buying behavior tendency.en_US
dc.description.abstractSeseorang yang lebih memilih menggunakan kartu kredit salah satunya dipengaruhi oleh faktor sifat impulsif yang timbul saat hendak melakukan pembelian. Pembelian impulsif seringkali dihubungkan sebagai perilaku belanja yang tidak memiliki perencanaan. Saat seseorang melakukan pembelian secara impulsif, tentu akan menimbulkan beberapa dampak negatif, seperti keuangan menjadi tidak terkontrol. Mahasiswa dipilih sebagai subjek penelitian karena mahasiswa pada umumnya mudah mengalami burnout. Saat burnout seseorang akan melakukan coping yang biasanya melibatkan hal-hal bersifat menyenangkan, di mana bisa menjadi indikasi timbulnya perilaku pembelian impulsif. Dari hal tersebut peneliti ingin melihat perbedaan perilaku pembelian impulsif antara pengguna kartu kredit dengan non-pengguna kartu kredit pada mahasiswa strata 1. Metode dalam penelitian ini menggunakan metode kuantitatif komparatif. Alat ukur yang digunakan adalah Skala Perilaku Pembelian Impulsif milik Verplanken & Herabadi (2001) yang telah dimodifikasi oleh peneliti. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa strata 1 (S1) Universitas X Surabaya, sedangkan sampelnya adalah 103 mahasiswa Universitas X Surabaya, terdiri dari 33 mahasiswa/i yang menggunakan kartu kredit dan 70 mahasiswa/i yang tidak menggunakan kartu kredit. Hasil penelitian menunjukkan hipotesis nol (H0) diterima, artinya tidak ada perbedaan perilaku pembelian impulsif antara pengguna kartu kredit dengan non-pengguna kartu kredit. Perilaku pembelian impulsif mahasiswa Universitas X cenderung sama. Saran untuk peneliti selanjutnya bisa mencoba melakukan penelitian menggunakan variabel subjek lain, seperti antara konsumen bisnis online dengan bisnis offline. Rancangan penelitian ini didukung oleh sebuah jurnal penelitian yang dilakukan Semuel (2006) yang menunjukkan terdapat perbedaan pengaruh stimulus antara media online dengan media offline terhadap kecenderungan perilaku pembelian impulsif.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectperilaku pembelian impulsifen_US
dc.subjectpengguna kartu krediten_US
dc.subjectmahasiswaen_US
dc.subjectsurabayaen_US
dc.subjectimpulsive buying behavioren_US
dc.subjectcredit card usersen_US
dc.subjectcollege studentsen_US
dc.titleP ERBEDAAN PERILAKU PEMBELIAN IMPULSIF ANTARA PENGGUNA KARTU KREDIT DENGAN NON - PENGGUNA KARTU KREDIT PADA MAHASISWA S TRATA 1 (S1) UNIVERSITAS X SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30110043
dc.identifier.dosenpembimbingLivia Yuliawati


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record