Show simple item record

dc.contributor.authorSoewarsono, Edwin Louis
dc.date.accessioned2022-10-25T08:03:56Z
dc.date.available2022-10-25T08:03:56Z
dc.date.issued2014-06-03
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5424
dc.descriptionIn Indonesia, a lot of scholars are unemployed because they do not have a job. Faculty of Psychology, University X is a faculty that integrates psychology and entrepreneurship. Faculty of Psychology has a curriculum that is competency core competencies, supporting graduate competencies, and competencies choice. All three of these competencies expected of students to master the three competency curriculum that's been made by the Faculty of Psychology. This study aims to determine the development of curriculum evaluation and contribute to the review of the psychology curriculum University X. The method used is a quantitative method. Qualitative data is as supporting data. The population is students of the Faculty of Psychology, University X. The sample used is 83 students of the 155 active students. The sampling technique using stratified random sampling. Analysis data in this study using descriptive analysis. The results showed that each generation understands all competencies provided by the faculty with the medium category. Additional results of the qualitative data showed that students were learning entrepreneurship and unbalanced psychological theory. Advice for students to be more proactive in seeking out the competence of the existing curriculum at the Faculty of Psychology, University of X. suggestions for the faculty to better socialize with students about the competence of the curriculum.en_US
dc.description.abstractDi Indonesia banyak sekali sarjana yang pengangguran karena tidak memiliki pekerjaan. Fakultas Psikologi universitas X merupakan fakultas yang mengintegrasikan antara psikologi dan entrepreneurship. Fakultas Psikologi tersebut memiliki kompetensi kurikulum yaitu kompetensi utama, kompetensi pendukung lulusan, dan kompetensi pilihan. Ketiga kompetensi tersebut diharapkan para mahasiswa menguasai ketiga kompetensi kurikulum yang telah di buat oleh Fakultas Psikologi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengembangan evaluasi kurikulum yang sedang berjalan dan memberi kontribusi pada peninjauan kurikulum psikologi Universitas X. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kuantitatif. Data kualitatif sebagai data pendukung. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas X. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah 83 mahasiswa dari 155 mahasiswa aktif. Teknik pengambilan sampel menggunakan Stratified Random Sampling. Analisa data pada penelitian ini menggunakan analisa deskriptif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa setiap angkatan memahami seluruh kompetensi yang diberikan oleh fakultas dengan kategori sedang. Hasil tambahan data kualitatif menunjukkan bahwa mahasiswa merasa pembelajaran entrepreneurship dan teori psikologi tidak seimbang. Saran bagi para mahasiswa untuk lebih proaktif dalam mencari tahu kompetensi kurikulum yang ada di Fakultas Psikologi Universitas X. saran bagi pihak Fakultas untuk lebih bersosialisasi dengan mahasiswa mengenai kompetensi kurikulumnya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectEvaluasien_US
dc.subjectkompetensi kurikulumen_US
dc.subjectpsikologien_US
dc.subjectentrepreneurshipen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectcompetency curriculumen_US
dc.subjectpsychologyen_US
dc.titleStudi Deskriptif Evaluasi Kompetensi Kurikulum Berbasis Entrepreneurship di Fakultas Psikologi Universitas Xen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30110025
dc.identifier.dosenpembimbingCicilia Larasati R


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record