Show simple item record

dc.contributor.authorGo, Michael
dc.date.accessioned2022-12-13T04:21:12Z
dc.date.available2022-12-13T04:21:12Z
dc.date.issued2013-12-09
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5552
dc.descriptionWorking out is a way to keep the body healthy. It is important to be preserved, because we can’t know when we will be infected by diseases that will be make us can’t do the daily activities and the worst outcome is dead, and the if we being infected by diseases, we will be spending a lot of money. “FIT” is a fitness center that around West Surabaya. Mr. Karjanto as "FIT" gym owner said that he has problem that can interfere with working time and efficiency. The problem that arise are about the data of the members of the gym is poorly organized, making the members unsatisfied with the services provided by the "FIT". All this problem came because the fitness center "FIT" is still using paper media to writes data. So, the fitness center “FIT” are still completely using manual system and they will need an interaction between members and fitness center themself. Because of that, the authors will provide a solution by changing the manual system into digital system. By making the system into digital, the data is expected to be more flexible and easier to access. The author will using website technology to creating a customer relationship management application to help improving the customer service in this fitness center "FIT". The first thing to do to is entering the design phase such as: interviews, designing use case diagrams, determining the CRM concept, designing er diagrams, designing flowchart for the main features, designing a sitemap, designing a system architecture and designing testing. After the application is finished, the author is starting the internal testing and user testing. The results from the internal testing are the application can run well and the results of user testing are the application can improve the customer satisfaction in "FIT" gym.en_US
dc.description.abstractBerolahraga merupakan suatu cara untuk menjaga kesehatan tubuh. Kesehatan sangatlah penting untuk dijaga, karena kita tidak tahu kapan penyakit akan menyerang dan bila sudah terkena penyakit yang membuat kita tidak dapat untuk melakukan aktifitas sehari-hari serta dampak terburuknya adalah sebuah kematian, juga bila terkena penyakit biaya yang dikeluarkan akan menjadi lebih banyak. "FIT" merupakan tempat kebugaran yang berada di Surabaya Barat. Bapak Karjanto selaku pemilik "FIT" memiliki beberapa masalah yang dapat mengganggu pekerjaan, waktu dan efisiensi kerja. Masalah yang timbul adalah seperti kurang terorganisirnya data-data para anggota fitness, menyebabkan pelanggan kurang puas dengan pelayanan yang diberikan oleh "FIT". Setelah ditelusuri, hal itu disebabkan karena tempat kebugaran "FIT" masih menggunakan media kertas untuk menulis data data yang ada. Intinya di tempat tersebut semuanya masih serba manual dan kurangnya akan interaksi dengan pelanggan. Oleh karena itu, penulis memberikan solusi dengan cara merubah yang awalnya manual menjadi digital. Dengan menjadikannya digital, diharapkan data-data akan menjadi lebih fleksibel dan mudah untuk diakses yang menyebabkan terjadinya interaksi antar pelanggan dan staff "FIT";. Disini teknologi yang dipilih adalah dengan pembuatan website customer relationship management untuk membantu meningkatkan pelayanan terhadap pelanggan di tempat kebugaran "FIT". Hal yang pertama dilakukan dalam pembuatan aplikasi ini adalah pertama melakukan tahap perancangan yaitu: wawancara, perancangan use case diagram, penentuan konsep CRM, perancangan er diagram, pembuatan fiowchart tentang proses fitur utama, merancang sitemap, merancang sistem arsitektur dan perancangan testing. Setelah aplikasi sudah jadi, maka akan dilakukan internal testing dan user testing. Hasil dari internal testing adalah menyatakan aplikasi dapat berjalan dengan baik dan hasil dari user testing adalah menyatakan bahwa aplikasi ini dapat meningkatkan kepuasan pelanggan dalam tempat kebugaran "FIT".en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectFITen_US
dc.subjectkebugaranen_US
dc.subjectwebsiteen_US
dc.subjectcustomer relationship managementen_US
dc.subjectfitnessen_US
dc.subjectwebsitesen_US
dc.subjectgymen_US
dc.titleRancang Bangun Aplikasi CRM Tempat Pusat Kebugaran (Studi Kasus "FIT" GYM)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi57201
dc.identifier.nim20109009
dc.identifier.dosenpembimbingEmil Robert Kaburuan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record