Show simple item record

dc.contributor.authorSetyawati, Christina Yanita
dc.date.accessioned2023-08-18T06:46:39Z
dc.date.available2023-08-18T06:46:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn26862646
dc.identifier.issn23384328
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/6562
dc.descriptionAbstract Technology and its developments are part of our lives, and social systems progressively absorb them. When technology in the transportation sector such as Go-Jek, can help people achieve their goals more effectively and efficiently, it can be positively perceived as a friendly technology and a means that supports and facilitates human life. The main objective of the research is to analyze the effect of consumer perceptions and trust on purchasing decisions on the Go-Jek application. The sample in this study amounted to 100 respondents, determined by the convenience sampling approach. Data collection uses a questionnaire instrument which is then distributed online. Data analysis uses the SPSS application by displaying data processing results through research instrument tests with validity and reliability tests, multiple regression analysis, coefficient of determination, and hypothesis testing. Based on the results of data analysis, it is stated that consumer perceptions and trust have a positive and significant effect on purchasing decisions on the Go-Jek application. The research implication explains that to increase consumer perceptions and confidence in Go-Jek application services, companies should add various products to the application to understand what customers expect and adjust their service features according to their needs.en_US
dc.description.abstractAbstrak Teknologi dan perkembangannya adalah bagian dari kehidupan kita, dan sistem sosial secara progresif menyerapnya. Ketika teknologi di bidang transportasi seperti halnya Go-Jek dapat membantu orang mencapai tujuan mereka secara lebih efektif dan efisien, dapat dianggap secara positif sebagai teknologi yang ramah dan sarana yang mendukung dan mempermudah kehidupan manusi. Tujuan utama penelitian yakni menganalisis pengaruh persepsi konsumen dan kepercayaan konsumen terhadap keputusan pembelian pada aplikasi Go-Jek. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 100 responden yang ditentukan dengan pendekatan convenience sampling. Pengumpulan data menggunakan instrumen kuesioner yang kemudian dibagikan secara online. Analisis data menggunakan aplikasi SPSS dengan menampilkan hasil pengolahan data melalui uji instrumen penelitian dengan uji validitas dan reabilitas, analisis regresi berganda, koefisien determinasi dan uji hipotesis. Berdasarkan hasil analisis data menyatakan persepsi konsumen dan kepercayaan konsumen berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian pada aplikasi Go-Jek. Implikasi penelitian menerangkan untuk meningkatkan persepsi konsumen dan kepercayaan konsumen tentang pelayanan aplikasi Go-Jek sebaiknya perusahaan perlu menambah variasi produk yang terdapat dalam aplikasi, sehingga perusahaan dapat memahami apa yang diharapkan pelanggannya dan menyesuaikan fitur layanannya sesuai dengan kebutuhan.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherSekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agungen_US
dc.subjectConsumer Perceptionen_US
dc.subjectConsumer Trusten_US
dc.subjectPurchase Decisionen_US
dc.subjectGo-Jek Applicationen_US
dc.titleSULTANIST : Jurnal Manajemen dan Keuanganen_US
dc.title.alternativePURCHASE DECISION ANALYSIS ON GO-JEK APPLICATION: THE ROLE OF CONSUMER PERCEPTION AND CONSUMER TRUST AS A PREDICTORen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record