Show simple item record

dc.contributor.authorSantoso, Daud Agus
dc.date.accessioned2025-07-23T07:08:18Z
dc.date.available2025-07-23T07:08:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8372
dc.descriptionThe increase of Internet users higher the opportunities to open shops over the Internet. Internet World stats data shows facebook users in Indonesia is so many and it increase the opportunity to use facebook as selling media a s well. However, every technology has different adoption level, this is caused by various factor, some of them are perceived usefulness and perceive ease of use. The right theory to test the adoption level and factors that affect Facebook as online shop me dia is Technology Acceptance Model ( TAM ) theory. Technology Acceptance Model is adapted from Theory of Reasoned Action ( TRA ) which has been adapted to the model of information system acceptance by users ( Davis et al, 1989). The population used for this research are online sellers who use Facebook as online shop media. Samples will be obtained by using the non probability purposive ( judgemental ) method sampling based on Neuman ( 2006 ). Data processing will be done by the method of multiple variant analysis. The purpose of this research is expected to determine empirically which factors are significant to the adoption of Facebook as online shop media.en_US
dc.description.abstractPengguna internet semakin meningkat membuka peluang untuk berjualan dengan menggunakan media internet. Data dari internet world stats menunjukkan pen gguna facebook di Indonesia sangat banyak sehingga peluang untuk memanfaatkan facebook sebagai media berjualan juga meningkat. Namun setiap teknologi memiliki tingkat adopsi yang berbeda, hal ini disebabkan oleh berbagai faktor, diantaranya adalah persepsi kegunaan dan persepsi kemudahan penggunaan. Teori yang tepat dalam menguji tingkat adopsi dan faktor - faktor yang mempengaruhi facebook sebagai media online shop adalah teori Technology Acceptance Model (TAM). Technology Acceptance Model merupakan adaptasi dari teori Theory of Reasoned Action (TRA) yang telah disesuaikan dengan model penerimaan sistem informasi oleh pengguna (Davis et al,1989). Populasi yang dipakai dalam penelitian ini adalah para online seller yang sudah menggunakan facebook sebagai media online shop . Sampel akan didapatkan dengan metode non probability purposive ( judgmental ) sampling berdasarkan Neuman (2006). Pengolahan data akan dilakukan dengan metode analisis multi variat. Tujuan dari penelitian ini diharapkan dapat mengetahui secara empirik faktor - faktor mana yang secara signifikan terhadap adopsi facebook sebagai media online shop.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectTAM ( Technology Acceptance Model )en_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectOnline Shopen_US
dc.titleANALISIS ADOPSI FACEBOOK SEBAGAI MEDIA ONLINE SHOP DENGAN MENGGUNAKAN TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODELen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi57201
dc.identifier.nim20109027
dc.identifier.dosenpembimbingJohan Hasan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record