Show simple item record

dc.contributor.authorLeonarto, Edward
dc.date.accessioned2025-07-23T07:25:45Z
dc.date.available2025-07-23T07:25:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8373
dc.descriptionCiputra University has used a written evaluation of teaching and learning, but to improve the effectiveness and efficiency, Ciputra University developed an application of evaluation of teaching and learning online, but based on observations and data from the Human Resources department of the University of Ciputra, the adoption of the application is fairly low compared with in writing. The model will be used to explain the acceptance of adoption application evaluation of teaching and learning is the Technology Acceptance Model (TAM). Technology Acceptance Model (TAM) is a theory or model of the derivation proceeds Theory of reasoned Action (TRA) published by Fishben and Ajzen (1975), which was then further investigated by Davis (1986, 1989). The population of this research is all students of Ciputra University class of 2010 with probability proportional sampling method for each subject. Data analysis will use multivariat analysis. The purpose of this study was to determine the factors - factors that significantly affect the adoption of teaching and learning evaluation applicationsen_US
dc.description.abstractUniversitas Ciputra telah menggunakan evaluasi belajar mengajar secara tertulis, namun untuk meningkatkan efektifitas dan efisiensi, Universitas Ciputra mengembangkan aplikasi evaluasi belajar mengajar secara online , akan tetapi berdasarkan pengamatan dan data dari departemen Human Resources Universitas Ciputra, adopsi aplikasi ini terbilang rendah dibanding dengan cara tertulis. Model yang akan digunakan untuk menjelaskan penerimaan adopsi aplikasi evaluasi belajar mengajar ini adalah Technology Acceptance Model (TAM). Technology Acceptance model (TAM) merupakan teori atau model hasil derivasi dari Theory of Reasoned Action (TRA) yang dipublikasikan oleh Fishben dan Ajzen (1975), yang kemudian diteliti lebih lanjut oleh Davis (1986, 1989). Populasi dari penelitian ini adalah seluruh mahasiswa Universitas Ciputra angkatan 2010 dengan metode sampling probability proportional untuk setiap program studi. Analisis data akan menggunakan analisis j. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui faktor – faktor apa yang signifikan berpengaruh terhadap adopsi aplikasi evaluasi belajar mengajar.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectTAM ( Technology Acceptance Model )en_US
dc.subjectEvaluasi Belajar Mengajaren_US
dc.subjectEvaluation of Teaching and Learningen_US
dc.titleANALISIS ADOPSI APLIKASI EVALUASI BELAJAR MENGAJAR DENGAN MENGGUNAKAN TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODELen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi57201
dc.identifier.nim20109019
dc.identifier.dosenpembimbingJohan Hasan
dc.identifier.dosenpembimbingRinabi Tanamal


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record