Show simple item record

dc.contributor.authorHarmoko, Noviana Dewi
dc.date.accessioned2025-07-24T06:26:46Z
dc.date.available2025-07-24T06:26:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8394
dc.descriptionIn the early phase, Crino Interior Design Consultants will accept all kinds of projects, either in the form of commercial projects or residential projecst. In the second phase through the last one, it will focus on the commercial project and provide a design that contains customer experience, so the commercial project Hoola Restaurant is selected as the final project.The project be used as a lesson, experience, knowledge and des ign portfolio for the company. Culinary business is growing in big cities as well as in small developing cities. The community’s lifestyle that experiences a shift into favoring eating out as well as the lack of places of entertainment make restaurant one of the community’s destinations. With the increasing level of community’s interest on restaurants, more businesspersons will be interested in being engaged in this field. Hoola Restaurant needs unique and special features in comparison to the other busine ss, which can be achieved by creating an interior design with an added value in the form of customer experience. Hoola Restaurant provides traditional food and uses the service system of self - service. The concepts that are supporting and suitable use in Ho ola Restaurant are natural and traditional concepts. The interior design created is expected to realize the concepts and give an added value to Hoola Restauranten_US
dc.description.abstractPada fase awal Crino Interior Design Consultant akan menerima semua jenis proyek baik itu proyek komersil maupun residensial. Pada fase kedua hingga akhir akan fokus pada proyek komersil serta memberikan desain yang memiliki customer experience . Proyek yan g dipilih sebagai proyek akhir adalah proyek komersil yaitu , Hoola Restaurant yang dapat dijadikan pembelajaran , pengalaman, pengetahuan serta portfolio desain bagi perusahaaan . Bisnis kuliner di kota - kota besar meningkat, begitu juga yang terjadi dikota - kota kecil yang sedang berkembang. Gaya hidup masyarakat yang mengalami perubahan seperti, lebih suka makan di luar serta kurangnya tempat hiburan menjadikan restoran adalah salah satu tempat yang akan di tuju oleh masyarakat . Seiring meningkatnya minat masyarakat terhadap restoran , semakin banyak juga para pebisinis yang akan bergerak di bidang tersebut . Restoran Hoola memerlukan keunikan dan keistimewaan dibandingkan bisnis restoran lainnya, dengan cara mengunakan desain interior yang memiliki nilai ta mbah berupa customer experience . Restoran Hoola ini menyediakan makanan – makanan tradisional dan memiliki sistem pelayanan self service. Konsep yang mendukung dan cocok untuk digunakan pada restoran Hoola ini adalah natural dan tradisional. Desain interior yang dirancang diharapkan dapat membantu dalam realiasi dan nilai tambah dalam restoran H oola inen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectCrinoen_US
dc.subjectCustomer Experienceen_US
dc.subjectDesainen_US
dc.subjectInterioren_US
dc.subjectRestoranen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectRestauranten_US
dc.titleCRINO INTERIOR DESIGN CONSULTANTen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20612007
dc.identifier.dosenpembimbingGervasius Herry Purwoko
dc.identifier.dosenpembimbingM. Y. Susan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record