Show simple item record

dc.contributor.authorFebrianurdi, Andreas Bastedo
dc.date.accessioned2025-07-29T04:13:37Z
dc.date.available2025-07-29T04:13:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8447
dc.descriptionDeveloped nation is a nation that has minimum 2% entrepreneur. Whereas the current Indonesian has still 0,18% entrepreneur. Many fresh graduate always think to find a job, not create a job for themselves and for others. One thing that drives entrepreneurship in Indonesia is to build a self-interest in entrepreneurship in teens. Entrepreneurial interest is a tendency someone interested in working and trying, to develop the business they started. They always try to provide added value to others, always learn from their failure, and always looking for new ways to meet people’s need, by maximizing the resources they have. One of the factors which assumed to influence entrepreneurial interest is achievement motivation. This study used quantitative method with correlational design. Data were collected with entrepreneurial interest scale that has been adapted from Pratiwi (2012) and achievement motivation scale that has been adapted from Diaz (2007). A study done to 100 students from Department of Psychology Universitas Ciputra. This research showed that there is a positive relationship between achievement motivation and entrepreneurial interest among students of Department of Psychology Universitas Ciputra. (r = 0,368; p <0,05). This result implied the higher achievement motivation received by individual the higher entrepreneurial interest he/she will had. Otherwise, the lower achievement motivation received by individual the lower his/her entrepreneurial interest . Researcher also found that innovative aspect from achievement motivation has the most powerful relationship to the student’s entrepreneurial interest. In the other hand, the risk of election duty has the weakest correlation to entrepreneurial interest . Researcher advise college to more often give example about innovative things to students, also provide training on innovation for students.en_US
dc.description.abstractBangsa yang maju, adalah bangsa yang jumlah pengusahanya minimal 2%. Sedangkan Indonesia saat ini, pengusaha nya masih 0,18%. Banyak mahasiswa yang baru saja lulus perguruan tinggi, selalu berpikir untuk mencari pekerjaan, bukan membuat sebuah usaha. Satu hal yang menggerakkan kewirausahaan di Indonesia adalah dengan membangun minat berwirausaha dalam diri anak muda. Minat berwirausaha adalah sebuah kecenderungan seseorang tertarik untuk bekerja dan berusaha, untuk mengembangkan usaha yang mereka bangun. Mereka terus berusaha memberikan nilai tambah untuk orang lain, selalu belajar dari kegagalan yang dialami, serta selalu mencari cara baru untuk memenuhi kebutuhan orang lain, dengan cara memaksimalkan sumber daya yang mereka miliki. Salah satu faktor yang diduga dapat mempengaruhi minat berwirausaha adalah motivasi berprestasi. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan desaon korelasional. Data diperoleh dengan menggunakan skala minat berwirausaha yang diadaptasi dari Pratiwi (2012) dan skala motivasi berprestasi yang diadaptasi dari Diaz (2007). Penelitian dilakukan terhadap 100 mahasiswa dari Fakultas Psikologi Universitas Ciputra. Hasil penelititan ini menunjukkan terdapat hubungan positif antara motivasi berprestasi dan minat berwirausaha mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Ciputra (r = 0,368; p <0,05). Berdasarkan hasil ini, semakin tinggi motivasi berprestasi yang diperoleh individu, maka semakin tinggi pula minat berwirausaha yang dimilikinya. Sebaliknya, semakin rendah motivasi berprestasi yang diperoleh individu, maka semakin rendah minat berwirausaha yang dimiliki individu. Peneliti juga menemukan bahwa aspek inovatif dari motivasi berprestasi, berkorelasi paling kuat terhadap minat berwirausaha. Sedangkan, aspek resiko pemilihan tugas dalam motivasi berprestasi, berkorelasi paling lemah terhadap minat berwirausaha. Peneliti menyarankan kepada perguruan tinggi terkait, untuk lebih sering memberikan contoh contoh inovasi kepada para mahasiswa, serta secara khusus memberikan pelatihan tentang inovasi.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectMotivasi Berprestasien_US
dc.subjectMinat Berwirausahaen_US
dc.subjectMahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Ciputraen_US
dc.subjectAchievement Motivationen_US
dc.subjectEntrepreneurial Interesten_US
dc.subjectStudents of Department Psychology of Universitas Ciputraen_US
dc.titleHUBUNGAN MOTIVASI BERPRESTASI DENGAN MINAT BERWIRAUSAHA MAHASISWA PSIKOLOGI UNIVERSITAS CIPUTRAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30111004
dc.identifier.dosenpembimbingJimmy Ellya Kurniawan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record