Show simple item record

dc.contributor.authorWahyudi, Kathleen Stenecia
dc.date.accessioned2025-08-07T07:55:37Z
dc.date.available2025-08-07T07:55:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8516
dc.descriptionThe demand of comfortability in house has become something important. Because of that, any aspect that relation with it has to be design it very well. So, the people that live it in the house can feel comfortablility and the feeling of the comfortability has to be appear. With the time is going on, the demand of interior and architecture also growing. Thus, the authors choo se to open a retail business that provides home and furniture furnishing products. The priority for design the showroom and booth is comfortability, because of that the idea for the concept is house in house. In another word, that means we want to make a house ambience in the showroom and the booth. Inside the showroom, we will sell the home furnishing products and furniture furnishing products. The priority of the concept design is simple design. So it will be show relieved and roomy ambience, with the color black and white. And also, with a few consideration of ergonomic, circulation arrangement, and room organize. We hope that our showroom and booth can be attractive and can invite people to buy our products and also understand about the product that we sell.en_US
dc.description.abstractKebutuhan akan rasa nyaman di dalam tempat tinggal menjadikan sesuatu yang penting. Dengan demikian, segala aspek yang berhubungan harus ditata dan didesain sedemikian rupa sehingga rasa nyaman tersebut dapat muncul dan dirasakan oleh semua penghuni. Seiring berjalannya waktu perkembangan dunia interior dan arsitektur juga turut berkembang. Dengan demikian, penulis memilih untuk membuka suatu usaha ritel yang menyediakan produk berupa home dan furniture furnishing . ENTREPRENEURIAL INTERIOR ARCHITECTURE ini merupakan perancangan desain dimana mengutamakan kenyamanan dan memiliki konsep dasar house in house. Dengan kata lain, perancangan desain yang dilakukan didasari agar terciptanya suatu ambience rumah tinggal yang nyaman pada showroom dan booth dimana menjual produk home furnishing dan furniture furnishing. Perancangan desain yang dilakukan mengutamakan desain yang simple sehingga tercipta suasana yang lega dan lapang, penggunaan warna yang menonjolkan produk yang ditawarkan dan menonjolkan ciri khas dari konsep yang dipilih, segi ergonomi, pengaturan sirkulasi dan organisasi ruang. Dengan beberapa pertimbangan dan factor tersebut, diharapkan dapat tercipta suatu showroom dan booth yang dapat menarik perhatian, mengundang pengunjung untuk membeli produk dan mampu dipahami oleh pengunjung mengenai produk apa yang ditawarkan oleh perusahaan tersebut.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectShowroomen_US
dc.subjectBoothen_US
dc.subjectHomeen_US
dc.subjectFurnitureen_US
dc.subjectFurnishingen_US
dc.titleCENTIMETER HOME AND FURNITURE FURNISHINGen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20611010
dc.identifier.dosenpembimbingGervasius Herry Purwoko
dc.identifier.dosenpembimbingRani Prihatmanti


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record