Show simple item record

dc.contributor.authorDEVI, ANTHEA ADELLYA PRADNYA
dc.date.accessioned2025-08-08T08:14:33Z
dc.date.available2025-08-08T08:14:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8530
dc.descriptionCulinary will have more and more big opportunities for the people who want to have a new business. Because food and beverages are people’s primary requirements. Even now, culinary spot not only to fulfill primary requirement, but also become the place where we can meet or chill out with friends , and business meeting. Nowadays opening a culinary business becoming a trend for people who going to start a new business. We can see people eat and drink every time everywhere. Even now a restaurant or cafe can become not only a place to eat, but to hang out, have a meeting, etc. This causes the culinary business to grow rapidly and has so much variety in its product. However, those sometimes make people confuse where is the best place to eat that suit their preferences. Therefore a recommender system website with collaborative filtering method has been built , to help consumer pick a restaurant that suit their wants, according to other’s consumer rating that have been processed with item-based collaborative filtering algorithm. The experiment about recommendations for help people making decisions that suit their preferences have value of accuracy around 76% based on 32 sampling dataen_US
dc.description.abstractBidang kuliner semakin lama semakin memiliki peluang tinggi bagi kalangan masyarakat yang ingin memiliki usaha baru. Semua dikarenakan makanan dan minuman merupakan salah satu hal yang selalu dibutuhkan manusia di setiap waktunya. Bahkan sekarang, tempat kuliner tidak hanya bermanfaat untuk mengisi kebutuhan pangan saja, melainkan juga menjadi tempat untuk berkomunikasi dengan teman-teman, hingga untuk pertemuan bisnis. Hal ini menyebabkan bisnis dalam bidang tersebut semakin berlimpah dan memiliki aneka ragam jenis. Akibatnya, manusia sebagai seorang konsumen, tentu akan mengalami kebingungan dalam memilih tempat kuliner yang sesuai dengan preferensinya untuk dikunjungi. Oleh karena itu, dilakukan rancang bangun website recommender system dengan menggunakan metode collaborative filtering, dimana konsumen akan diberikan rekomendasi yang sesuai dengan preferensinya berdasarkan kumpulan rating konsumen lain yang telah diolah menggunakan algoritma item-based collaborative filtering . Hasil penelitian mengenai fitur rekomendasi untuk pengambilan keputusan yang sesuai dengan preferensi pengguna menunjukkan nilai akurasi sebesar 76% dari 32 data sampling yang digunakanen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKulineren_US
dc.subjectRecommender Systemen_US
dc.subjectCollaborative Filteringen_US
dc.subjectCulinaryen_US
dc.titleRANCANG BANGUN RECOMMENDER SYSTEM DENGAN MENGGUNAKAN METODE COLLABORATIVE FILTERING UNTUK STUDI KASUS TEMPAT KULINER DI SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nim20511020
dc.identifier.dosenpembimbingDavid Boy Tonara


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record