Show simple item record

dc.contributor.authorHidajat, Calvin Chandra
dc.date.accessioned2025-09-23T04:35:17Z
dc.date.available2025-09-23T04:35:17Z
dc.date.issued2023-05-23
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8605
dc.descriptionGojek is an Indonesian corporation that offers services. The FEB UI Demographic Institute reports that customers think utilizing the Gojek app can boost everyday productivity. Go Send is a nearby (within the city) partner of Gojek in the realm of package delivery services. The Expectation-Confirmation Model (ECM) model with additional variables, namely Adaptation and Trust, is being used in this study to identify the factors that have a substantial impact. Through the use of Trust and Adoption as intermediaries, this study examines the impact of Satisfaction and Perceived Usefulness on sustainability to continue using Go Send. The initial step in resolving this data analysis's issue is to gather quantitative data in the form of primary data using a Google Form and distribute it to Surabaya Go Send service users. After gathering the responses of 164 respondents, Google Colab will be used for data pretreatment (exploratory data analysis and missing value checking), followed by data analysis. In order to quantify the substantial impact on the identified variables, structural equation modeling will be applied. According to the findings of this study, 2 of the 11 hypotheses that have been put forth do not have a substantial impact. We may draw the conclusion that a user's perception of usability and pleasure has a significant role in influencing whether or not they decide to keep using Go Send.en_US
dc.description.abstractGojek merupakan salah satu perusahaan penyedia jasa layanan di Indonesia. Menurut Lembaga Demografi FEB UI konsumen percaya bahwa penggunaan aplikasi Gojek dapat meningkatkan produktivitas sehari-hari. Gojek memiliki mitra dibidang layanan jasa antar barang dalam jarak dekat (dalam kota) yang bernama Go Send. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari tahu variabel yang memiliki pengaruh signifikan menggunakan model Expectation-Confirmation Model (ECM) dengan extended variable yaitu Adaptation dan Trust . Penelitian ini menganalisis pengaruh Confirmation, Satisfaction dan Perceived Usefulness terhadap keberlanjutan untuk terus menggunakan Go Send dengan tambahan variabel Trust dan Adoption. Hal pertama yang dilakukan untuk membantu menyelesaikan problem dari data analisis ini adalah pengumpulan data kuantitatif dalam bentuk data primer menggunakan Google Form yang akan disebarkan kepada pengguna layanan Go Send di Surabaya. Setelah terkumpul 164 data responden selanjutnya akan dilakukan data preprocessing (exploratory data analysis dan pengecekan missing value) dan data analisis dengan bantuan Google Colab. Partial Least Squares Structural Equation Modeling akan digunakan untuk mengukur pengaruh signifikan pada variabel yang sudah ditetapkan. Hasil dari penelitian ini menetapkan dari 11 hipotesis yang sudah dibuat terdapat 2 hipotesis yang tidak memiliki pengaruh signifikan. Dapat disimpulkan bahwa persepsi pengguna mengenai kegunaan dan kepuasan sangat penting dalam menentukan pengguna untuk memutuskan terus menggunakan Go Senden_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectGo Senden_US
dc.subjectExpectation-Confirmation Model (ECM)en_US
dc.subjectPartial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM)en_US
dc.titleAnalisis Expectation-Confirmation Model dengan Extented Variable Adaptation dan Trust pada Penggunaan GoSenden_US
dc.title.alternativeAnalysis Expectation-Confirmation Model with Extented Variable Adaptation and Trust on Intention to Use GoSenden_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi57201
dc.identifier.nim0706021910012


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record