Show simple item record

dc.contributor.authorBudiono, Stephen Christian
dc.date.accessioned2022-04-01T06:09:04Z
dc.date.available2022-04-01T06:09:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4805
dc.descriptionThis research was conducted with the aim of knowing the pricing method for the end consumer Blessing Garment. This study used a qualitative approach. The data in this study collected using semi-structured interviews and documentation. Interviews were conducted to three competitors, one Blessing Garment consumer, and the supplier of Blessing Garment. Documentation used in this study was in the form of sales reports of Blessing Garment and proof of lack of pricing on Blessing Garment. Credibility and reliability tests for this study is done by a member check. This study discusses about pricing done by Blessing Garment, by looking at the purchasing power of consumers so as to make the company has unstable sales and margins. The results of this study indicate that the company will use the table selling price which has been calculated by the cost plus pricing method to calculate the cost rather than the competitors based pricing to calculate the return determined by the company and the maximization of profit for sales volume range.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilakukan dengan tujuan mengetahui metode penetapan harga untuk konsumen akhir Blessing Garmen. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif. Pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan metode wawancara semi terstruktur dan dokumentasi. Wawancara dilakukan kepada tiga kompetitor, satu konsumen Blessing Garmen, dan kepada supplier perusahaan. Dokumentasi yang digunakan berupa laporan penjualan Blessing Garmen dan bukti tidak adanya penetapan harga pada Blessing Garmen. Uji Kredibilitas dan reliabilitas pada penelitian ini menggunakan member check. Penelitian ini membahas mengenai penetapan harga yang dilakukan Blessing Garmen adalah dengan cara melihat daya beli konsumen sehingga membuat perusahaan mempunyai penjualan dan marjin yang tidak stabil. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa perusahaan akan menggunakan tabel harga jual yang telah dihitung dengan metode cost plus pricing untuk menghitung biaya, kemudian competitor based pricing untuk menghitung laba yang ditetapkan perusahaan dan maksimalisasi laba untuk range volume penjualan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectCost Plus Pricingen_US
dc.subjectPenetapan Harga Jualen_US
dc.subjectMaksimalisasi Labaen_US
dc.subjectPricingen_US
dc.subjectCompetitor Based Pricingen_US
dc.subjectMaximization of Profiten_US
dc.titleANALISA METODE PENETAPAN HARGA UNTUK KONSUMEN AKHIR PADA BLESSING GARMENen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0706088602
dc.identifier.kodeprodi62201
dc.identifier.nim10412009
dc.identifier.dosenpembimbingKazia Laturette


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record