Show simple item record

dc.contributor.authorIvana, Carolin
dc.date.accessioned2022-01-05T03:08:51Z
dc.date.available2022-01-05T03:08:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3982
dc.descriptionThis study was made with aim of knowing the effect of destination image and tourist destination components during the Covid-19 pandemic on the interest of visiting tourists at tourism object of Three Color Lake Kelimutu. Destination image, in this study acts as an independent variable (X1) which has three indicators, namely price, friendliness and security. The second independent variable is the tourist destination components (X2) with four indicators, namely attraction, accessibility, amenity, and ancillary. The dependent variable used in this study is visiting interest (Y), which has four indicators, namely transactional interest, referential interest, preferential interest, and exploratory interest. This study uses quantitative research methods by distributing qustionnaires to 120 people who have visited Three Color Lake Kelimutu during the pandemic. Furthermore, the data analysis technique used is Statistical Product and Service Solutions (SPSS) Version 25. Based on the results of testing through SPSS Version 25 software, there are results which state that the image of the destination and the components of tourist destination have a positive effect on visiting interesten_US
dc.description.abstractPenelitian ini dibuat dengan tujuan untuk mengetahui pengaruh citra destinasi dan komponen destinasi wisata di masa pandemi Covid-19 terhadap minat berkunjung wisatawan di objek wisata Danau Tiga Warna Kelimutu. Citra Destinasi dalam penelitian ini berperan sebagai variabel bebas (X1) yang memiliki tiga indikator yakni harga, keramahan dan keamanan. Variabel bebas yang kedua adalah komponen destinasi wisata (X2) dengan empat indikator yakni attraction, accessibility, amenity, dan ancillary. Varibel terikat yang digunakan dalam penelitian ini adalah minat berkunjung (Y) yang dimana memiliki empat indikator, yakni minat transaksional, minat referensial, minat preferensial, dan minat eksploratif. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan menyebarkan kuesioner kepada 120 orang yang pernah mengunjungi Danau Kelimutu di masa pandemi. Selanjutnya teknik analisis data yang digunakan adalah Statistical Product and Service Solutions (SPSS) Versi 25. Berdasarkan hasil pengujian melalui software SPSS Versi 25, terdapat hasil yang menyatakan bahwa citra destinasi dan komponen destinasi wisata berpengaruh positif terhadap minat berkunjungen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectcitra destinasien_US
dc.subjectkomponen destinasen_US
dc.subjectminat berkunjungen_US
dc.titlePENGARUH CITRA DESTINASI DAN KOMPONEN DESTINASI WISATA DI MASA PANDEMI COVID-19 TERHADAP MINAT BERKUNJUNG PADA OBJEK WISATA DANAU TIGA WARNA KELIMUTUen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0718079201
dc.identifier.kodeprodi93205
dc.identifier.nim0406011810072
dc.identifier.dosenpembimbingCLARISSA LISTYA SUSILO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record