Show simple item record

dc.contributor.authorNAZARA, BOHOUNI
dc.date.accessioned2022-01-14T05:14:41Z
dc.date.available2022-01-14T05:14:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4155
dc.descriptionActivities on social media can occur reciprocally where there is a process of sharing and receiving information such as gifts. Nowadays, Instagram plays an important role in the life of friendship relations. Instagram identifies social needs due to addiction on Instagram in students who tend to have lower academic achievement and life satisfaction as well as higher levels of shame and loneliness. Using Instagram can facilitate social comparison and jealousy. This study examines the things that make someone want to continue to make friends on social media. The purpose of this study is to identify rewards in friendship on Instagram. This research method is qualitative research with a case study approach. The data used collection technique purposive sampling. The data collection tool uses a questionnaire openended, interviews and secondary data from the interview participants' Instagram accounts. There are 103 respondents and 4 interview participants. This study seeks to identify rewards based on the form of reciprocity on Instagram users. This study found that the rewards found in friendship relationships are: friendships are maintained, self-existence, motivation for self and friends, finding new friends and support from friends.en_US
dc.description.abstractAktivitas di media sosial dapat terjadi timbal balik dimana ada proses berbagi dan menerima informasi yang seumpama hadiah. Saat ini, instagram memainkan peran penting dalam kehidupan relasi pertemanan. Instagram mengidentifikasi kebutuhan sosial karena kecanduan di instagram pada siswa yang cenderung memiliki prestasi akademik dan kepuasan hidup yang lebih rendah serta tingkat rasa malu dan kesepian yang lebih tinggi. Menggunakan instagram dapat memfasilitasi perbandingan sosial dan kecemburuan. Penelitian ini mengkaji hal hal yang membuat seseorang ingin terus menjalin pertemanan di media sosial. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi reward dalam pertemanan di Instagram. Metode penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teknik pengambilan data menggunakan purposive sampling. Alat pengumpulan data menggunakan kuesioner open-ended, wawancara serta data sekunder dari akun instagram partisipan wawancara. Terdapat 103 responden dan 4 partisipan wawancara. Penelitian ini berusaha mengidentifikasi reward berdasarkan bentuk resiprositas pada pengguna Instagram. Studi ini menemukan bahwa reward yang ditemukan dalam relasi pertemanan yaitu : pertemanan tetap terjalin, eksistensi diri, memotivasi untuk diri sendiri dan teman, mencari teman baru serta support dari teman.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectRewarden_US
dc.subjectResiprositasen_US
dc.subjectPertemananen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.titleIDENTIFIKASI REWARD DALAM RELASI PERTEMANAN DI INSTAGRAMen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0712038301
dc.identifier.kodeprodi73201
dc.identifier.nim30117037
dc.identifier.dosenpembimbingCICILIA LARASATI REMBULAN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record