Show simple item record

dc.contributor.authorValentina, Ivana
dc.date.accessioned2022-08-11T02:21:16Z
dc.date.available2022-08-11T02:21:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5266
dc.descriptionThe needs of commercial area, hospitality, and offices are growing up along with the economy growth in Indonesia . One of the most important things for a company is a brand identity. Brand identity is a combination of visual and verbal elements from company’s graphic. If a company can build a strong brand experience, it will improve customer’s interest, trust, and loya lty to the product. IVANA Design Studio is an interior consultant company that helps the clients to make brand environment by analysing company’s profile, vision and mission, market positioning, customer segments, and also their values. When IVANA Design S tudio is in the growth cycle, they will have an additional service, which is a package of interior design and two or four times of visual merchandising design in a certain period, depends on the client’s need. IVANA Design Studio also offers visual merchan dising design to make a strong brand identity through the design of physical environment. IVANA Design Studio is using five elements of Service Excellence to maintain service to the customer. One of Indonesian’s cultures is bring back souvenirs for their f riends and relatives when they travel. Souvenirs usually present a specialty of a certain place. Brawijaya Istana Oleh - Oleh is a souvenir shop in Batu, which sells souvenirs, such as snacks, clothes, and accessories. Brawijaya’s facilities are cafeteria, I slamic prayer room (musholla), hostel, rest area, parking space, and bathrooms with hot water. Cafeteria and clothes retail store are the areas that will be designed. Brawijaya’s visions are to become the most complete and affordable souvenir shop in Batu and also make cooperation with local small and medium retailers and artists. The design has to pay attention of circulation path and room organization to ease consumers finding products. The interior design has to make a brand experience of Brawijaya. Des ign of Brawijaya’s cafeteria and clothes retail store using “Connecthings” as the concept, which means, “connect things” connecting Brawijaya’s vision and consumer’s need into layout arrangement and interior design.en_US
dc.description.abstractKebutuhan akan ruang usaha seperti area komersial, perhotelan, dan perkantoran mulai meningkat seiring meningkatnya p ertumbuhan ekonomi di Indonesia. Salah satu kebutuhan penting bagi perusahaan adalah brand. Brand identitiy suatu produk merupakan gabungan visual dan verbal dari grafis perusahaan. Apabila sebuah perusahaan dapat membangun brand experience yang kuat, hal ini dapat mempengaruhi ketertarikan, kepercayaan, dan kesetiaan pelanggan terhadap sebuah produk. IVANA Design Studio merupakan konsultan desain interior yang membantu klien menciptakan brand environment , dengan menganalisa karakter perusahaan, positioning perusahaan, visi perusahaan, customer segment yang dituju, dan menyampaikan value perusahaan melalui bidang - bidang tiga dimensi. Pada perkembangan selanjutnya, IVANA Design Studio menyediakan layanan tambahan berupa paket desain interior dan desain visual merchandis ing sebanyak dua atau empat kali dalam waktu tertentu sesuai kebutuhan klien. Layanan desain visual merchandising juga merupakan cara untuk menciptakan brand environment toko. IVANA Design Studio menggunakan dasar lima elemen dalam Service Excel lence agar klien merasa puas terhadap pelayanan IVANA Design Studio. Masyarakat Indonesia memiliki budaya membawakan oleh - oleh untuk kerabat ketika berlibur ke suatu tempat. Brawijaya Istana Oleh - Oleh merupakan pusat oleh - oleh di kota Batu yang menjual ane ka camilan, pakaian, dan aksesoris khas kota Batu. Fasilitas pelengkap yang dimiliki Brawijaya adalah kafetaria, musholla, hostel, rest area , tempat parkir yang luas, dan kamar mandi dengan air panas. Area yang akan dirancang adalah kafetaria dan toko oleh - oleh pakaian. Brawijaya mempunyai visi menjadi pusat oleh - oleh termurah dan terlengkap di Kota Batu dan merangkul UKM dan pengrajin di Kota Batu. Alur sirkulasi dan organisasi ruang merupakan elemen penting yang harus diperhatikan untuk mempermudah konsumen dalam mencari produk. Interior yang dirancang diharapkan mampu memperkuat brand Brawijaya. Perancangan interior toko oleh - oleh pakaian da n kafetaria Brawijaya menggunakan konsep “ Connecthings ”, yaitu menghubungkan visi Brawijaya dengan kebutuhan pengunjung melalui penataan layout dan interior.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectInterioren_US
dc.subjectKafetariaen_US
dc.subjectRetaen_US
dc.subjectVisual Merchandisingen_US
dc.subjectCafetariaen_US
dc.titlePERANCANGAN INTERIOR TOKO OLEH - OLEH DAN KAFETARIA BRAWIJAYA DI BATU OLEH IVANA DESIGN STUDIOen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi23201
dc.identifier.nim20614013
dc.identifier.dosenpembimbingAstrid Kusumowidagdo
dc.identifier.dosenpembimbingDyah Kusuma Wardhani


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record