Show simple item record

dc.contributor.authorWijaya, Sheilen
dc.date.accessioned2025-07-09T07:11:27Z
dc.date.available2025-07-09T07:11:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8283
dc.description“ The Legends ” is a traditional comic book based on local fairytale an d folklore in Indonesia. This research is done to create a comic book that will not only preserve the traditional Indonesian folklore, but also suit teenagers’ taste, especially female teenagers, that are already accustomed to reading Japanese comic books . In “The Legends” comic, the dress styles, characters’ names, architectures and some other aspects have been adapted to suit the taste of young readers that are accustomed to reading Japanese comic books. However, the moral and values will still be conveye d in the story to introduce Indonesian cultural values and moral to the readers. “The Legend s ” will be advertised through social media, which is one of the most effective ways to promote a product because it is accessible to visitors without time or dist ance constraints. Also, community events will be a suitable place to promote a product such as traditional comic book to target modern teen readers that are used to reading Japanese comic booksen_US
dc.description.abstract“ The Legend s ” adalah sebuah buku komik tradisional yang berdasarkan dongeng dan hikayat lokal yang ada di Indonesia. Penelitian ini dilakukan untuk membuat buku komik yang melestarikan cerita traditional Indonesia yang sesuai dengan selera remaja (perempuan khususny a) yang terbiasa dengan komik Jepang . Dalam komik The Legend s terdapat pengadaptasian pada gaya gambar busana, penamaan tokoh, arsitektur, dsb, sehingga sesuai dengan selera masyarakat muda saat ini yang terbiasa dengan komik terjemahan Jepang. Namun moral dan nilai - nilai yang terkandung dalam cerita tetap disampaikan di dalam isi cerita, sehingga pembaca tetap dapat mengenal nilai budaya dan moral dari negeri Indonesia. Media promosi yang sesuai dengan The Legend s adalah media sosial yang merupakan salah satu cara untuk mengkomunikasikan produk tanpa mengenal jarak dan waktu. Serta event komunitas menjadi tempat yang sesuai untuk mempromosikan produk berupa komik tradisional untuk remaja modern yang terbiasa dengan komik Jepangen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKomik Tradisionalen_US
dc.subjectRemaja Modernen_US
dc.subjectKomik Jepangen_US
dc.subjectTraditional Comicen_US
dc.subjectModern Teenen_US
dc.subjectJapanese Comicen_US
dc.titlePERANCANGAN BUKU KOMIK CERITA TRADITIONAL INDONESIA UNTUK REMAJA MODERN YANG TERBIASA DENGAN KOMIK JEPANGen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20312029
dc.identifier.dosenpembimbingShienny Megawati Sutanto
dc.identifier.dosenpembimbingDanis Yulianto Hadi


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record