Show simple item record

dc.contributor.authorAviga, Aurellia Putri
dc.date.accessioned2021-12-14T02:38:39Z
dc.date.available2021-12-14T02:38:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3909
dc.descriptionHearts of the young is a Brand, made as there was a wish to create a product which can be worn by the customers in daily life that has an illustrative designs on that can be the main attractive point of the products. The products are designed with the intention of relaying a positive message as it can be a way to invite market to also do something positive or feel the positivity by the designs. But sadly, Hearts of the Young is still very new and in need of a way to raise awareness from targeted market so they are aware with our brand and want to buy our product. In response to that, this study is made as a benchmark to know wether the method used which is to do a campaign with a giveawa to raise awareness done will be succesfull or not. Research method used are done qualitatively. The research method is done trough various material gathering such as from previous journals and books, interviewing 3 expert uses and 3 extreme users, and also questionare trough google form from 50 respondents. The results shows that this brand, promotion media, and campaign are attractive enough expecially for targeted market to make them join.en_US
dc.description.abstractBrand hearts of the young tercipta karena adanya keinginan untuk membuat suatu produk yang dapat dikenakan sehari-hari oleh customernya dengan desain ilustratif yang dapat menjadi keunikannya tersendiri. Desain dari produk dibuat dengan memiliki pesan positif tertentu yang dapat menjadi suatu ajakan untuk melakukan hal positif atau membuat customer merasakan aura positif. Namun sayangnya, Hearts of the Young masih baru dan membutuhkan suatu cara untuk meningkatkan awareness dari target market yang dituju agar tertarik dengan Hearts of the Young baik brand dan produk. Oleh karena itu, dibuatlah penelitian ini sebagai tolak ukur akankah berhasil tidaknya metode raising awareness yang dilakukan Hearts of the Young yakni dengan melakukan kampanye dengan giveaway. Metode penelitian dilakukan secara kualitatif dengan cara pengumpulan data melalui berbagai sumber jurnal dan buku sebelumnya, juga wawancara dengan 3 expert user dan 3 extreme user, juga dengan cara melakukan kuesioner terhadap 50 responden yang merupakan kriteria dari khalayak pasar yang dituju. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa brand, media promosi, serta kampanye yang dilakukan sudah cukup menarik dan banyak yang tertarik untuk mengikutinya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subjectT-Shirten_US
dc.subjectKampanyeen_US
dc.subjectPesan Positifen_US
dc.subjectcampaignen_US
dc.subjectpositive messageen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND CAMPAIGN DAN MEDIA PROMOSI UNTUK BISNIS TSHIRT BRAND "HEARTS OF THE YOUNG"en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0728068303
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20316007
dc.identifier.dosenpembimbingPaulina Tjandrawibawa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record