Show simple item record

dc.contributor.authorWijaya, Fransisca Amelia
dc.date.accessioned2021-12-15T04:29:03Z
dc.date.available2021-12-15T04:29:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3923
dc.descriptionIndonesia is a country that is rich in abundant natural resources, especially in wood materials. This is due to the geographical location of Indonesia which has tropical forests with high-quality wood. However, the amount of wood material produced also makes a large amount of wood waste produced as well. The lack of wood waste processing makes this material wasted. Therefore, Eraiz was born with the concept of upcycling which aims to maximize the gifts of the Indonesian earth even in the smallest parts. Over time, the wood waste processing business encountered a major problem, namely the lack of public awareness of Eraiz as a newcomer brand. The market analysis that has been carried out has yielded the result that there is no visible difference between Eraiz and other similar brands. Therefore, with the design of brand communication, it is hoped that the public will begin to realize the concept of upcycling as the value that is carried. This design is carried out using qualitative research methods that are more descriptive and using analysis and observation techniques, while the data-mining efforts carried out are by interviewing 3 expert users in their fields, 3 extreme users, and more than 100 respondents to fill out a questionnaire with qualifications that still comply Eraiz's target market and audience, besides that, the data is also supported by literature studies as reinforcement of design theory. The results of this design brand communication are projected by designing a visual communication strategy arranged in a creative timeline with a duration of one year. 3 main campaign programs were designed to increase brand awareness, supported by a series of integrated daily and monthly agendas. Marketing objectives, from the strategies designed, to gain awareness from new audiences to potential customers, and for long-term goals, from the steps designed to make Eraiz top of mind as a brand carrying the concept of upcycling for its segment.en_US
dc.description.abstractIndonesia adalah negara yang kaya akan sumber daya alam melimpah, khususnya pada material kayunya. Hal ini dikarenakan letak geografis Indonesia yang memiliki hutan tropis dengan kayu berkualitas tinggi. Namun banyaknya material kayu yang dihasilkan juga membuat banyaknya limbah kayu yang dihasilkan. Minimnya pengolahan limbah kayu membuat material ini terbuang sia-sia. Oleh karena itu Eraiz lahir dengan konsep upcycle bertujuan memaksimalkan anugerah bumi Indonesia pada partileknya yang paling kecil sekalipun. Seiring berjalannya waktu bisnis pengolah limbah kayu ini menemukan masalah utama yaitu minimnya kesadaran masyarakat akan Eraiz sebagai merek pendatang. Analisa pasar yang telah dilakukan membuahkan hasil bahwa belum terlihatnya nilai pembeda yang dimiliki Eraiz dengan merek serupa lainnya. Maka dari itu dengan dirancangnya brand communication diharapkan masyarakat mulai sadar akan konsep upcycle sebagai nilai yang dibawa. Perancangan ini dilakukan menggunakan metode penelitian kualitatif yang lebih bersifat deskriptif dan menggunakan teknik analisis serta observasi, adapun usaha penggalian data yang dilakukan adalah dengan mewawancarai 3 expert users dibidangnya, 3 extreme users dan lebih dari 100 orang responden untuk mengisi kuisioner dengan kualifikasi yang masih sesuai dengan target market dan audience dari Eraiz, selain itu data juga didukung dengan studi literatur sebagai penguat teori desain. Hasil perancangan brand communication ini diproyeksikan dengan merancang strategi komunikasi visual yang tersusun dalam timeline kreatif berdurasi satu tahun. Dirancangnya 3 program kampanye utama demi meningkatkan kesadaran merek, didukung dengan rangkaian agenda harian, dan bulanan lainnya yang terintegrasi. Marketing objective dari strategi yang dirancang, untuk mendapatkan kesadaran dari new audience hingga calon konsumen potensial, sedangkan untuk goals jangka panjangnya dari langkah-langkah yang dirancang menjadikan Eraiz top of mind sebagai merek pengsung konsep upcycle bagi segmennya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectupcycleen_US
dc.subjectbrand communicationen_US
dc.subjectkesadaran mereken_US
dc.subjectkomunikasien_US
dc.subjectpemasaranen_US
dc.subjectbrand valueen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectBrand Awarenessen_US
dc.titlePERANCANGAN STRATEGI KOMUNIKASI VISUAL “ERAIZ” UNTUK MENINGKATKAN KESADARAN SEBAGAI MEREK PENGUSUNG KONSEP UPCYCLEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0704127902
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20317022
dc.identifier.dosenpembimbingStevanus Christian Anggrianto


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record