Show simple item record

dc.contributor.authorKarsena, Yemima Judithia
dc.date.accessioned2021-12-15T04:45:47Z
dc.date.available2021-12-15T04:45:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3924
dc.descriptionCurrently, environmental issues are a sensitive matter and are widely discussed in the world and in Indonesia. Environmentally friendly products have started to be widely used and have become a new lifestyle for several groups of people. Many business actors take this opportunity to start a business which at the same time invites the public to care more about environmental health. Therapeutic is a new business created because of the founder's awareness of environmental issues that are currently happening. Carrying eco-friendly products, Therapeutic sells natural soap bar and scented products that are made from natural ingredients and do not cause environmental damage, as well as applying the concepts of less-waste, reuse, and eco-lifestyle. As a new brand that stands in the midst of a pandemic like today, Therapeutic has several obstacles, namely in Indonesia there have been many similar products or businesses that will cause Therapeutic to lose competitiveness and lose name when faced with competitors. In addition, Therapeutic still needs trust from consumers, which is very necessary for the types of products and systems from Therapeutic. From the problems faced, Therapeutic conducted research to find out what marketing strategies and promotional media were right to increase brand awareness. The formulation of the problem in this study is how the brand activation strategy and promotional media are in accordance with the target market to increase Therapeutic brand awareness in social media. This research uses qualitative and quantitative methods in collecting data. The qualitative method is carried out by interviewing several experts and extreme users of eco-lifestyle actors to find data on how to carry out the right promotion. The quantitative method is carried out by surveying the Indonesian people to find out what social media platforms are most effective in promoting. The results of this study concluded that the right brand activation strategy for Therapeutic is by carrying out activities that can attract public interest such as workshops, so that the activities carried out can simultaneously introduce products and brands and provide education. The right social media platform to promote Therapeutic activation is Instagram.en_US
dc.description.abstractSaat ini isu lingkungan merupakan hal yang sensitif dan banyak diperbincangkan di dunia maupun di Indonesia. Produk-produk ramah lingkungan sudah mulai marak digunakan dan menjadi lifestyle baru bagi beberapa golongan masyarakat. Banyak pelaku usaha menggunakan kesempatan ini untuk memulai bisnis yang sekaligus mengajak masyarakat untuk lebih peduli lagi terhadap kesehatan lingkungan. Therapeutic adalah salah satu bisnis baru yang tercipta karena kesadaran sang pendiri terhadap isu lingkungan yang saat ini sedang terjadi. Mengusung eco-friendly produk, Therapeutic menjual produk natural soap bar dan scented yang berbahan alami dan tidak menyebabkan kerusakan lingkungan, serta menerapkan konsep less-waste, reuse, dan eco-lifestyle. Sebagai brand baru yang berdiri di tengah kondisi pandemi seperti saat ini, Therapeutic memiliki beberapa kendala yaitu di Indonesia sudah mulai banyak produk atau bisnis serupa yang akan menyebabkan Therapeutic kalah saing dan kalah nama jika dihadapkan dengan para kompetitor. Selain itu Therapeutic masih membutuhkan trust dari para konsumen yang dimana hal ini sangat diperlukan pada jenis produk maupun sistem dari Therapeutic. Dari permasalahan yang di hadapi, Therapeutic melakukan penelitian untuk mengetahui strategi marketing dan media promosi apa yang tepat untuk dapat meningkatkan brand awareness. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana strategi brand activation dan media promosi yang sesuai dengan target market untuk meningkatkan brand awareness Therapeutic dalam social media. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dan kuantitatif dalam mengumpulkan data. Metode kualitatif dilakukan dengan mewawancara beberapa expert dan extreme user pelaku eco-lifestyle untuk mencari data bagaimana melakukan promosi yang tepat. Metode kuantitatif dilakukan dengan suvei kepada masyarakat Indonesia untuk mengetahui platform media social media apa yang paling efektif dalam melakukan promosi. Hasil dari penelitian ini didapatkan kesimpulan strategi brand activation yang tepat untuk Therapeutic yaitu dengan melakukan kegiatan yang dapat menarik minat masyarakat seperti workshop, sehingga kegiatan yang dilakukan bisa sekaligus untuk memperkenalkan produk dan brand dan memberi edukasi. Platform media sosial yang tepat untuk mempromosikan activation Therapeutic yaitu Instagram.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBrand Activitationen_US
dc.subjectEco-Lifestyleen_US
dc.subjectEco-Friendlyen_US
dc.subjectSosial Mediaen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND ACTIVATION DAN MEDIA PROMOSI UNTUK THERAPEUTICen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0723028503
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20317049
dc.identifier.dosenpembimbingHutomo Setia Budi


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record