Show simple item record

dc.contributor.authorHartono, Tivany
dc.date.accessioned2021-12-15T06:02:32Z
dc.date.available2021-12-15T06:02:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3928
dc.descriptionWomen are more at risk of anxiety, panic, and stress than men, sufferers will feel uncomfortable and have a bad feeling that can lead to panic. For this reason, Ca & chill provides aromatherapy candle products made from natural ingredients, namely 100% essential oil to help overcome these problems, which can help raise the mood, soothe it. However, in an effort to overcome these problems "ca & chill" found a problem. Based on the survey, people prefer products based on their unique fragrance which is usually found in fragrance oil-based aromatherapy candles. This occurs due to a lack of education regarding the use of natural based scented candles. "Ca & chill" wants to build a brand that lifts aromatherapy candles not only from their fragrance but also from their uses and benefits. Aimed at the target market for women aged 20-30 years who like fragrances and care about the comfort of their surroundings. To support this design, the authors need secondary data from literature studies with sources of books, journals, and articles from the internet related to customer behavior to determine customer tastes and behavior, brand communication to find out what media to use, campaign and education as activities that will be used. implemented, and marketing communications to develop the right strategy. In addition, the author also needs primary data in the form of data validation through interviews with three expert users, three extreme users, and distributing a design trial survey to one hundred respondents according to the target market to test the design, content, and promotional strategies used "ca & chill. "So that promotions are designed according to taste and can be accepted by the target market. The design resulted in a brand campaign for "ca & chill" in the form of educational content, endorsements, giveaway and other supporting promotional media.en_US
dc.description.abstractWanita lebih memiliki resiko cemas, panik, dan stress daripada pria, penderita akan merasa tidak nyaman dan muncul firasat buruk yang dapat berujung pada kepanikan. Untuk itu ca&chill menyediakan produk lilin aromaterapi berbahan dasar natural yaitu 100% Essential Oil untuk membantu dalam mengatasi permasalahan tersebut, yang dapat membantu menaikkan mood, menenangkan. Namun, dalam upaya menanggulangi masalah tersebut “ca&chill” menemukan problem. Berdasarkan survey, masyarakat lebih memilih produk berdasarkan wanginya yang unik yang biasanya di temukan pada lilin aromaterapi berbahan dasar fragrance oil. Hal ini terjadi karena kurangnya edukasi mengenai guna dari scented candle berbahan dasar natural. “ca&chill” ingin membangun brand yang mengangangkat lilin aromaterapi bukan hanya dari wanginya tetapi dari guna dan manfaatnya. Ditujukan untuk target market wanita berusia 20-30 tahun yang menyukai wewangian dan peduli akan kenyamanan sekitarnya. Untuk mendukung perancangan tersebut penulis membutuhkan data sekunder dari studi literatur dengan sumber buku, jurnal, maupun artikel dari internet yang berhubungan dengan customer behavior untuk mengetahui selera dan perilaku customer, brand communication untuk mengetahui media apa yang akan digunakan, campaign dan edukasi sebagai kegiatan yang akan dilaksanakan, dan marketing komunikasi untuk menyusun strategi yang tepat. Selain itu penulis juga membutuhkan data primer berupa validasi data melalui wawancara dengan tiga expert user, tiga extreme user, dan melakukan penyebaran survei uji coba desain kepada seratus responden yang sesuai dengan target market untuk menguji coba desain, konten, dan strategi promosi yang digunakan “ca&chill” agar promosi yang dirancang sesuai dengan selera dan dapat diterima oleh target market. Perancangan menghasilkan brand campaign untuk “ca&chill” berupa konten edukasi, endorsement, giveaway dan media promosi lainnya yang mendukung.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectCustomer Behavioren_US
dc.subjectBrand Communicationen_US
dc.subjectCampaignen_US
dc.subjectEdukasien_US
dc.subjectMarketing Komunikasien_US
dc.subjectMedia Sosialen_US
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND CAMPAIGN “CA&CHILL” UNTUK MENGEDUKASI MARKET TERHADAP KEGUNAAN DAN MANFAAT LILIN AROMATERAPI NATURAL MELALUI MEDIA SOSIALen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0731058303
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20317002
dc.identifier.dosenpembimbingMarina Wardaya


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record