Show simple item record

dc.contributor.authorCashielly, Louisa Maria
dc.date.accessioned2022-01-05T06:21:58Z
dc.date.available2022-01-05T06:21:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3991
dc.descriptionNineties Madiun is a healthy food cafe with a favorite menu of vegetable salads. This study aims to determine the effect of endorsement, communication and visual content in social media Instagram on consumer purchasing decisions of Nineties Madiun. The sample used is 120 people who are Nineties Instagram followers and have had direct interactions. The method used is a quantitative method. In this study, using purposive sampling technique. Data collection techniques were carried out by distributing online questionnaires with an assessment using a Likert scale. Based on the results of data analysis, it can be concluded that endorsement has a significant effect on purchasing decisions. Communication and visual content have no significant effect on purchasing decisions.en_US
dc.description.abstractsayur. Penelitian ini bertujuan mengetahui pengaruh endorsement, komunikasi dan konten visual dalam media sosial Instagram terhadap keputusan pembelian konsumen Nineties Madiun. Sampel yang digunakan sebanyak 120 orang yang merupakan followers Instagram Nineties dan pernah melakukan interaksi langsung. Metode yang digunakan adalah metode kuantitatif. Pada penelitian ini menggunakan teknik purposive sampling. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan cara menyebarkan kuesioner online dengan penilaian menggunakan skala likert. Berdasarkan hasil analisis data, dapat disimpulkan bahwa endorsement berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian. Komunikasi dan konten visual tidak berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectEndorsementen_US
dc.subjectKomunikasien_US
dc.subjectKonten Visualen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titlePENGARUH ENDORSEMENT, KOMUNIKASI DAN KONTEN VISUAL DALAM MEDIA SOSIAL INSTAGRAM TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN NINETIES MADIUNen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0703107702
dc.identifier.kodeprodi93205
dc.identifier.nim0406011810025
dc.identifier.dosenpembimbingADRIE OKTAVIO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record