Show simple item record

dc.contributor.authorTheresia, Ellyane
dc.date.accessioned2022-01-06T09:05:09Z
dc.date.available2022-01-06T09:05:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4025
dc.descriptionAlong with the passage of time and era, the increasing number of sales of products, especially food products, is already familiar to both prospective and consumers of these products. This increases competitiveness, which is challenging and difficult for entrepreneurs of these food products, of course. From here, food product entrepreneurs must consider product quality and appropriate marketing moves so that prospective and consumers can be interested and try these products. No less important is the final consideration that consumers conclude about whether or not the product is suitable for consumption. This is what requires entrepreneurs to maintain the quality of the products presented and the right marketing method so that it can make it easier for consumers to get to know and decide to buy the product. The purpose of this study was to determine the effect of product quality and Instagram social media on purchasing decisions for Linni's Patisserie Surabaya customers. This study uses a quantitative method with the primary data source in the form of a questionnaire distributed via google form, processed using IBM SPSS Statistics 25 software, and using multiple linear regression analysis. The research population is the customers of Linni's Patisseria Surabaya, totaling 100 samples. Based on the results of data processing that has been carried out by the author, there are conclusions: (1) product quality has a positive and significant effect on purchasing decisions for Linni's Patisserie Surabaya customers and (2) Instagram social media has a positive and significant effect on purchasing decisions for Linni's Patisserie Surabaya.en_US
dc.description.abstractSeiring dengan berjalannya waktu dan jaman, semakin banyaknya penjualan produk-produk khususnya produk makanan sudah tidak asing didengar oleh para calon maupun konsumen produk-produk tersebut. Hal ini meningkatkan daya saing yang termasuk menantang dan berat bagi para pengusaha produk-produk makanan tersebut tentunya. Dari sinilah para pengusaha produk makanan harus lebih mempertimbangkan kualitas produk serta jurus pemasaran yang tepat agar para calon maupun konsumen dapat tertarik dan mencoba produk-produk tersebut. Tidak kalah penting juga pertimbangan akhir yang disimpulkan para konsumen terhadap layak atau tidaknya produk tersebut untuk dikonsumsi. Hal inilah yang menuntut para pengusaha untuk menjaga kualitas produk yang disajikan serta cara pemasaran yang tepat sehingga dapat memudahkan konsumen untuk mengenal hingga memutuskan untuk membeli produk tersebut. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kualitas produk dan media sosial Instagram terhadap keputusan pembelian pada pelanggan Linni’s Patisserie Surabaya. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan sumber data primer berupa kuesioner yang disebar melalui googleform, diolah dengan menggunakan software IBM SPSS Statistics 25, dan dengan menggunakan analisa regresi linear berganda. Populasi penelitian adalah para pelanggan Linni’s Patisseria Surabaya yang berjumlah 100 sampel. Berdasarkan hasil pengolahan data yang telah dilakukan oleh penulis, terdapat kesimpulan : (1) kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian pada pelanggan Linni’s Patisserie Surabaya dan (2) media sosial instagram berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian pelanggan Linni’s Patisserie Surabayaen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectMedia Sosial Instagramen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titlePENGARUH KUALITAS PRODUK DAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA PELANGGAN LINNI’S PATISSERIE SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0703107702
dc.identifier.kodeprodi93205
dc.identifier.nim0406011810049
dc.identifier.dosenpembimbingADRIE OKTAVIO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record