Show simple item record

dc.contributor.authorIsaaca, Janice
dc.date.accessioned2022-01-07T02:55:15Z
dc.date.available2022-01-07T02:55:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4032
dc.descriptionIn today's era, the culture of drinking coffee is made easier by the emergence of coffee shops that have spread everywhere. With so many coffee shops, the competition to get customers is also getting higher. Therefore, each coffee shop must also be able to make every customer who makes transactions feel satisfied with what they get so that the coffee shop can compete with other coffee shops. Other coffee shops and customers do not easily turn to competitors, the more satisfied customers are with the product, the higher the customer's buying interest. The purpose of this study was to determine the effect of social media Instagram on buying interest and customer satisfaction at one of the coffee shops in Madiun City, Ueno Coffee. This study uses quantitative methods with primary data sources in the form of questionnaires distributed via google form and processed using Smart-PLS 3 software. The research population is Ueno Coffee Madiun consumers, totaling 100 samples. Based on the results of data processing that has been carried out by the author, there are conclusions: (1) Instagram social media has a significant effect on buying interest, (2) Instagram social media has no effect on customer satisfaction, and (3) buying interest has a significant effect on customer satisfaction.en_US
dc.description.abstractDi jaman sekarang ini, budaya minum kopi dipermudah dengan munculnya coffee shop yang telah menyebar luas dimana saja. Dengan banyaknya coffee shop yang ada, maka persaingan untuk mendapatkan pelanggan juga semakin tinggi pula, Oleh karena itu, tiap – tiap coffee shop juga harus dapat membuat setiap customer yang melakukan transaksi merasa puas dengan apa yang mereka dapatkan agar coffee shop tersebut bisa bersaing dengan coffee shop lainnya dan pelanggan tidak dengan mudah berpaling ke pesaing, semakin puas pelanggan terhadap produk, maka semakin tinggi juga minat beli pelanggan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh media sosial instagram terhadap minat beli dan kepuasan pelanggan pada salah satu coffee shop di Kota Madiun yaitu Ueno Coffee. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan sumber data primer berupa kuesioner yang disebar melalui googleform dan diolah dengan menggunakan software Smart-PLS 3. Populasi penelitian adalah para konsumen Ueno Coffee Madiun yang berjumlah 100 sampel. Berdasarkan hasil pengolahan data yang telah dilakukan oleh penulis, terdapat kesimpulan : (1) media sosial instagram berpengaruh signifikan terhadap minat beli, (2) media sosial instagram tidak berpengaruh terhadap kepuasan pelanggan, dan (3) minat beli berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pelangganen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectMedia Sosial Instagramen_US
dc.subjectMinat Belien_US
dc.subjectKepuasan Pelangganen_US
dc.titlePENGARUH MEDIA SOSIAL INSTAGRAM TERHADAP MINAT BELI DAN KEPUASAN PELANGGAN UENO COFFEE MADIUNen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0702068502
dc.identifier.kodeprodi93205
dc.identifier.nim0406011810036
dc.identifier.dosenpembimbingAGUSTINUS NUGROHO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record