Show simple item record

dc.contributor.authorPANDU’U, AZARIA ANINDITA
dc.date.accessioned2022-01-28T02:09:21Z
dc.date.available2022-01-28T02:09:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4359
dc.descriptionWorld tourism considers as one of the world's largest industry. The development of tourism provides a huge influence on the economy condition in each country. Tourism product in East Java has been professionally managed by the state and private sectors and has a great potential to continue developing the agro-tourism in the near future. One of the agro-tourism destination which is quite long existence in East Java is the Garden Tea in Wonosari which managed by State-Owned Enterprises (SOEs), such as Plantation Company Limited (PTP) Nusanara XII (Persero). There are five dimensions of service quality according to Parasuraman in Lupiyoadi (2006:183) that is tangible, reliability, responsiveness, assurance, and empathy. Based on the explanations, the writer wants to look for the influence between the five dimensions of service quality to the customer satisfaction from the Garden Tea Wonosari. This study uses quantitative method and to determine the sample, this study uses non probability sampling methods. The population of this study is all of the visitors in Tea Garden Wonosari Lawang who come to spend the night regularly started from January to April 2011 as many as 1995 people. After calculating the number of samples by using the Slovin formula, it shows that at least 95 respondents will be taken in this study. Some criteria for the sampling are Wonosari Tea Garden visitors during May 2011 who stay at least 1 night and each of the visitors are allowed to fill out the questionnaire once. The writer also uses multiple linear regressions as an analytical tool. Based on the results of the analysis and discussion, the conclusion of this study is that tangible and reliability variables give influence to the customer satisfaction of the Garden Tea Wonosari. Based on the results of the analysis and discussion, the conclusion of this study is that tangible and reliability variables give influence to the customer satisfaction of the Garden Tea Wonosari. When all five variables of service quality as a whole being calculated as the effect of service quality to the customer satisfaction, the results indicate that service quality affects customer satisfaction Wonosari Tea Gardens.en_US
dc.description.abstractDunia pariwisata merupakan salah satu industri terbesar di dunia, perkembangan pariwisata memberikan pengaruh yang sangat besar bagi perekonomian di setiap negara. Produk wisata di Jawa Timur yang sudah dikelola secara profesional oleh pihak negara maupun swasta dan memiliki potensi besar untuk terus berkembang adalah agrowisata atau wisata agro. Salah satu destinasi agrowisata yang cukup lama eksistensinya di Jawa Timur adalah Kebun Teh Wonosari yang dikelola oleh Badan Usaha Milik Negara (BUMN) yaitu Perseroan Terbatas Perkebunan (PTP) Nusanara XII (Persero). Terdapat lima dimensi kualitas menurut Parasuraman dalam Lupiyoadi (2006:183) yaitu tangible, reliability, responsiveness, assurance, dan empathy. Berdasarkan dari penjabaran tersebut, penulis ingin mencari pengaruh antara lima dimensi kualitas layanan terhadap kepuasan pelanggan dari Kebun Teh Wonosari. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan untuk menganalisis hubungan-hubungan variabel dengan variabel lainnya penelitian ini menggunakan jenis penelitian eksplanatori. Populasi dari penelitian ini adalah seluruh pengunjung dari Kebun Teh Wonosari Lawang yang datang bermalam di Kebun Teh Wonosari secara berkala mulai bulan Januari-April 2011 yaitu sebanyak 1995 orang. Setelah dilakukan perhitungan jumlah sampel dengan menggunakan rumus Slovin menunjukan sebanyak 95 responden yang akan menjadi sampel dalam penelitian ini. Kriteria-kriteria yang ditetapkan dalam pengambilan sampel adalah pengunjung Kebun Teh Wonosari pada bulan Mei 2011 yang bermalam minimal 1 malam dan satu orang pengunjung hanya boleh mengisi kuesioner satu kali saja. Dalam penelitian ini penulis menggunakan regresi linier berganda sebagai alat analisis. Berdasarkan dari hasil analisa dan pembahasan, maka kesimpulan dari penelitian ini adalah tangible dan reliability memberikan pengaruh terhadap kepuasan pelanggan dari Kebun Teh Wonosari. Sedangkan ketiga variabel kualitas layanan lainnya, yaitu responsiveness, assurance dan empathy, tidak memberikan pengaruh terhadap kepuasan pelanggan dari Kebun Teh Wonosari. Apabila kelima variabel kualitas layanan tersebut dihitung secara utuh sebagai pengaruh kualitas layanan terhadap kepuasan pelanggan, maka hasilnya menunjukkan bahwa kualitas layanan mempengaruhi kepuasan pelanggan Kebun Teh Wonosari.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectAgrowisataen_US
dc.subjectKebun Teh Wonosarien_US
dc.subjectKualitas Layananen_US
dc.subjectKepuasan Pelangganen_US
dc.titleANALISIS PENGARUH KUALITAS LAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN KEBUN TEH WONOSARIen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0712037903
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim10207047
dc.identifier.dosenpembimbingAGOES TINUS LIS INDRIANTO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record