Show simple item record

dc.contributor.authorAbadi, Ryan Andrean
dc.date.accessioned2022-01-31T06:23:02Z
dc.date.available2022-01-31T06:23:02Z
dc.date.issued2012-01
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4404
dc.descriptionThis research is intended to find out the feasibility study of Next Generation Corporation which offers clothes that are usually sold in a business to business type of model. This company has succeeded to get orders from customers in Surabaya and also from outside of Java. This research uses five studies: marketing study, law study, technical study, human resources study, and financial study. Sensitivity analysis is also used for additional data of the researcher to conclude the result of the research. Both primary data and secondary data are used in this research. The secondary data are obtained from Statistic Organization and interviewed from 2 others business customers which move in the same business to fulfill the needs of the researcher. The results of the research show that five studies suggested in this feasibility study are good to be realized on Next Generation Corporation. The financial study shows that this project has a payback period time for 2 years 9 months and 24 days with positive NPV Rp 135.424.346 and 13.66% of IRR.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk meneliti kelayakan pengembangan bisnis perusahaan Next Generation yang bergerak di bidang garment sesuai pesanan pemesan dengan model bisnis B2B atau business to business. Perusahaan ini juga telah melayani beberapa konsumen dari luar kota Surabaya. Penelitian dilakukan dengan menimbang lima aspek yaitu aspek pasar dan pemasaran, aspek hukum, aspek teknis, aspek sumber daya manusia, dan aspek keuangan. Data yang didapatkan untuk menilai kelayakan didapatkan dari data primer dan sekunder. Data sekunder berupa data dari BPS dan hasil wawancara dengan 2 pelaku bisnis serupa yang dipilih secara acak tetapi yang memenuhi kebutuhan peneliti. Hasil penelitian menunjukkan bahwa lima aspek di atas telah terpenuhi sehingga proyek pengembangan bisnis perusahaan Next Generation layak untuk dikembangkan. Aspek keuangan yang merupakan penilaian akhir menunjukkan angka payback period selama 2 tahun 9 bulan dan 24 hari, NPV bernilai positif sebesar Rp135.424.346 dan IRR sebesar 13,66%.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectkelayakan pengembangan bisnisen_US
dc.subjectaspek pasar dan pemasaranen_US
dc.subjectaspek hukumen_US
dc.subjectaspek teknisen_US
dc.subjectaspek sumber daya manusiaen_US
dc.subjectAspek Keuanganen_US
dc.titleSTUDI KELAYAKAN PENGEMBANGAN BISNIS USAHA "NEXT GENERATION" DI SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0721127405
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10108020
dc.identifier.dosenpembimbingTOMMY CHRISTIAN EFRATA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record