Show simple item record

dc.contributor.authorKARUNIAWATI, KUNCORO EKA
dc.date.accessioned2022-02-02T06:22:34Z
dc.date.available2022-02-02T06:22:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4424
dc.descriptionThis thesis is written by the writer as the requirements to obtain the Bachelor degree of Economic major in Tourism and Hotel Management of Universitas Ciputra, Surabaya, Indonesia and in Hogeschool Inholland, Haarlem, the Netherlands. The development of culinary business in this globalization era is expanded rapidly. Due to the fast capital turn over in this business, a lot of people desired to run this sector. The competition on this sector is growing higher and higher in accordance with the more complex and vary needs of human. Because of that phenomenon, each restaurant needs to be different, has a good quality and the most important thing is able to maintain it for their customers, not only from the product (menu) and service point of views, but also from the trademark that they offered so that the customers will be happy and satisfied. One of the fine dining restaurants in Surabaya that is always crowded by their customers is Platinum Grill. They prepare the most beautiful, nicest and the best food on their board and the best wine in this town. This restaurant that opened in October 2008 has a unique strategy for making their customers return. It is always fully reserved on the weekend (Fridays, Saturdays, and Sundays) and almost full on the other regular days. Usually the customers reserve one or two days in advance, sometimes a week before and many customers dine at this restaurant twice a week. Based on the data collected from January until June 2010, there is anincrease on the sales and also on the average spending of guest. One can find that there is no marketing department on the organization chart of Platinum Grill restaurant. The question is how it could happen, while in a culinary business marketing is necessary. Based on the fact and findings, it will be interesting to explore and analyze the marketing strategy that Platinum Grill restaurant has been using to increase their sales (based on the data), although marketing department is not included in their organizational chart. This research was conducted to determine about the parameter of the new marketing strategy that Platinum Grill has been using to increase their sales, specially for New Wave Marketing theory from Hermawan Kertajaya. This research is done in qualitative method by doing interview, observation, and collecting supporting literature and company’s data. The analysis technique use descriptive qualitative analysis.en_US
dc.description.abstractPerkembangan dari bisnis kuliner di era globalisasi ini berkembang dengan cepat. Dikarenakan pengembalian modal yang cepat di bisnis kuliner ini, banyak orang ingin menjalankan sektor ini. Persaingan di sektor ini bertumbuh lebih tinggi dan semakin tinggi sesuai dengan kebutuhan yang kompleks dan beragam kebutuhan manusia. Oleh karena fenomena ini, setiap restoran harus memiliki ciri khas, memiliki kualitas yang baik dan yang paling penting adalah kemampuan untuk mempertahankan pelanggan mereka, bukan hanya produk (menu) dan dari sudut pandang servis, tetapi juga dari trademark yang ditawarkan kepada pelanggan sehingga pelanggan merasa senang dan puas. Salah satu restoran fine dining di Surabaya yang selalu ramai oleh pelanggan adalah Platinum Grill. Platinum Grill menawarkan makanan dan wine yang terbaik di Surabaya. Restoran ini dibuka pada bulan Oktober 2008 dan memiliki strategi yang unik untuk membuat pelanggan mereka kembali. Restaurant ini selalu ramai pada akhir pekan (Jumat, Sabtu dan Minggu) dan hampir penuh pada hari lainnya. Pada umumnya pelanggan selalu memesan tempat pada satu atau dua hari sebelumnya, dan kadang-kadang seminggu sebelumnya dan banyak pelanggan yang makan di restoran ini dua kali dalam seminggu. Berdasarkan data yang dikumpulkan dari bulan Januari hingga bulan Juni 2010, terjadi peningkatan pada penjualan dan juga pada rata-rata pembelanjaan pelanggan. Satu hal yang dapat ditemukan adalah bahwa tidak adanya departemen pemasaran di restoran Platinum Grill dalam bagan organisasinya. Dan bagaimana hal itu dapat terjadi, sedangkan pada bisnis kuliner peranan bagian pemasaran sangatlah diperlukan. Berdasarkan fakta dan temuan, akan menjadi suatu kegiatan yang menarik dalam mengeksplorasi dan menganalisis strategi pemasaran yang digunakan oleh restaurant Platinum Grill untuk meningkatkan penjualan mereka (berdasarkan data), meskipun departemen pemasaran tidak termasuk dalam bagan organisasi mereka. Penelitian ini dilakukan untuk menentukan parameter dari strategi pemasaran baru yang Platinum Grill gunakan untuk meningkatkan penjualan mereka, khususnya untuk teori New Wave Marketing dari Hermawan Kertajaya. Penelitian ini dilakukan dalam metode kualitatif dengan metode wawancara, observasi, mengumpulkan literatur dan data pendukung dari perusahaan. Teknik analisis menggunakan analisis deskriptif kualitatif.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectstrategi marketingen_US
dc.titleANALISA STRATEGI PEMASARAN TERHADAP PERTUMBUHAN RESTORAN PLATINUM GRILLen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0721046003
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim10206029
dc.identifier.dosenpembimbingJULIUSKA SAHERTIAN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record