Show simple item record

dc.contributor.authorDWIYANTI, STEPHANIE
dc.date.accessioned2022-02-03T04:17:37Z
dc.date.available2022-02-03T04:17:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4452
dc.descriptionTourism has been a part of human life. Human being need a leisure to relax their mind and escape from their daily activities. Based on that fact, the development of Tourism in indonesia has increased rapidly. The variety of natural beauty and culture of Indonesia enhance the value of tourism itself. One of the city in Indonesia that has a potential tourism objects is Malang. Malang was known as a city of tourism because of the nature, the atmosphere, and the weather. So that, Malang has many tourism objects that has been developed well in the suburbs area. Unfortunately, the tourism objects that located in the centre of city got lack of attention from City Goverment. So that, the development of this tourism objects in this area did not develop as well as in the suburbs area. For example, the area of Wiromargo Street that has been inhabited for a long time by Tionghoa’s society, had a potential market as a tourist attraction. This area could be an interesting tourism object such as Chinatown. Chinatown had a fascinating attraction for tourist as a culinary trip and culture festival that included a souvenir shop in that area. This Wiromargo street is a area which still has a cultural heritage of Tionghoa that can be seen from the exterior and interior of houses and sometimes this area was used as a research.This research was intended to know the opportunities of the new tourism object in Malang named Chinatown, to see the potential market of this attraction, to analyze and review the society enthusiasm about this new attraction in Malang. Beside that, the research aimed to make a right decision in marketing strategy for the improvement ot the new tourism object either. Based on the result of the research, Chinatown had a potential market and high opportunities in Malang, the reviews about the enthusiasm of society were good and the marketing strategy for Chinatown was give a different variation of culture festival.en_US
dc.description.abstractWisata telah menjadi bagian hidup dari manusia. Setiap manusia membutuhkan wisata untuk melepaskan kejenuhan dari hidup. Berdasarkan fakta inilah pariwisata di Indonesia berkembang dengan pesat. Aneka ragam keindahan alam dan budaya Indonesia menambahkan nilai tersendiri dalam dunia pariwisata. Salah satu kota di Indonesia yang memiliki pariwisata yang berkembang adalah pariwisata kota Malang. Malang dikenal dengan sebagai kota wisata, karena kondisi alam yang bersih dan sejuk. Sehingga Malang memiliki banyak objek wisata yang berkembang terutama di daerah pinggiran kota. Namun sangat disayangkan objek wisata yang ada di dalam kota kurang mendapatkan perhatian dari pemerintah. Sehingga objek wisata ini tidak dapat berkembang atau belum dikembangkan seperti yang berada di pinggiran kota. Seperti contohnya daerah Jalan Wiromargo yang didiami oleh masyarakat Tionghoa dapat menjadi sebuah objek wisata yang menarik apabila di olah menjadi sebuah Chinatown. Pariwisata Chinatown yang memiliki daya tarik sebagai wisata kuliner dan festival budaya yang diperlengkapi dengan penjualan souvenir. Jalan Wiromargo ini merupakan kawasan yang masih memiliki warisan budaya Tionghoa melaui bentuk rumah mereka, dan hal inilah yang menjadikan kawasan ini objek penelitian.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada potensi Chinatown menjadi objek wisata baru di kota Malang. Dan untuk mengetahui ada tidaknya potensi dibukanya pariwisata Chinatown di kota Malang ini, penelitian ini meneliti minat masyarakat terhadap pariwisata Chinatown ini. Serta menganalisa bagaimana cara pemasaran yang baik agar memiliki pengunjung yang banyak.Berdasarkan hasil penelitian minat masyarakat kota Malang tinggi terhadap pariwisata ini serta potensi dibukanya pariwisata ini juga besar, sedangkan cara pemasarannya dilakukan dengan memberikan variasi yang berbeda terhadap festival budayanya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPotensi Chinatown Malangen_US
dc.subjectChinatown kota Malangen_US
dc.titleANALISA POTENSI PARIWISATA CHINATOWN DI KOTA MALANG SEBAGAI PARIWISATA BARU KOTA MALANGen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0712037903
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim10207032
dc.identifier.dosenpembimbingAGOES TINUS LIS INDRIANTO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record