Show simple item record

dc.contributor.authorMAHARANI, STEVANI AYU
dc.date.accessioned2022-02-03T04:45:48Z
dc.date.available2022-02-03T04:45:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4456
dc.descriptionExotic Beauty Spa is a spa business plan with a different, interesting and unique concept. As a business which mainly offers its service, the first thing which has to be put as a priority is the quality of the service. The spa business discussed in this business plan is a spa with a one stop service concept. Besides providing body treatment, Exotic Beauty Spa is cooperated with Exotic Yoga and Pilates to provide fitness treatment. In addition, Exotic also provides Bali destination beauty, in which any consumer gets to enjoy a spa treatment combined with various kinds of other spoiling activities and not to mention the accommodation. This theme spa concept also offers various menus for body massage, such as: Balinese massage, Thai massage, reflexology and Indian head massage. The increasing number of female workers influences the growth of the spa business. As their level of work stress increases, the need for body treatment and relaxation elevates as well. Besides, the raising income of the society also guarantees a promising prospect for the business as people of upper-middle class no longer consider spa as an expensive treatment. They have made it as a part of their lifestyle, which needs to be done continuously and routinely. The core of this spa business is service. Thus, the quality of its service covering highly skilled staff, proper facilities and supporting atmosphere must be put at the top priority. Besides, it requires a proper promotion facility to reach the market. Surabaya, especially west side of Surabaya, has a high potential market for the spa business. It is shown by the increasing number of aesthetic center spreading all over Surabaya. They are usually crowded on weekdays and even busier on weekends and holidays. The biggest challenge of the spa business, especially for the beginners. Is how to convince people to try the service. Most consumers in Surabaya are very sensitive and critical when it comes to the service quality, promotion, and price. A spa center which understands what consumers want and need will win spa lovers’ trust and becomes the best among its competitors.en_US
dc.description.abstractExotic Beauty Spa adalah suatu rancangan bisnis spa dengan konsep yang berbeda, unik, dan menarik. Jenis bisnis spa yang akan dibahas pada rencana bisnis ini adalah konsep spa dengan “one stop service”dimana selain menyediakan jasa perawatan tubuh, Exotic Beauty Spa bekerjasama dengan Exotic Yoga dan Pilates untuk menyediakan perawatan kebugaran tubuh. Selain itu Exotic juga menyediakan paket destination beauty dimana konsumen dapat menikmati perawatan spa yang dikombinasikan dengan berbagai jenis kegiatan menarik lengkap dengan akomodasinya. Konsep tematik spa juga berusaha ditampilkan melalui pelayanan body massage yang bervariasi mulai dari Balinese massage, Thai massage, reflexology, serta Indian head massage. Perkembangan bisnis ini sangat erat kaitannya dengan semakin banyaknya jumlah tenaga kerja wanita, sehingga tingkat stress meningkat dan keinginan untuk melakukan perawatan serta relaksasi semakin tinggi pula. Naiknya jumlah pendapatan masyarakat juga menjadi penyebab bisnis ini mulai banyak diminati khususnya oleh masyarakat kelas menengah ke atas yang menjadikan perawatan tubuh dan kecantikan sebagai gaya hidup yang dilakukan secara rutin. Inti utama dari bisnis ini adalah pelayanan, oleh sebab itu untuk menarik konsumen, hal yang harus diutamakan adalah kualitas jasa yang ditawarkan termasuk tenaga kerja yang mendukung, fasilitas yang memadai, serta suasana yang menunjang. Selain itu dibutuhkan sarana promosi yang menarik untuk menjangkau pasar. Surabaya, khususnya Surabaya Barat memiliki pangsa pasar yang tinggi untuk bisnis spa ini, hal ini dapat dilihat dari semakin banyak dan berkembangnya tempat-tempat estetika atau perawatan kecantikan di Surabaya yang juga didukung oleh jumlah konsumen yang cukup tinggi setiap harinya, terutama untuk weekend atau hari-hari libur. Tantangan terbesar dari bisnis spa, khususnya bagi pemain baru adalah bagaimana meyakinkan masyarakat untuk mau mencoba perawatan di tempat spa tersebut, karena kebanyakan konsumen Surabaya sangat sensitif dengan sedikit saja perbedaan kualitas pelayanan, promosi, dan termasuk harga. Tempat spa yang peka terhadap kebutuhan dan keinginan konsumennya akan dipercaya oleh masyarakat pecinta spa dan menjadi unggulan diantara pesaing-pesaingnya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectSpaen_US
dc.subjectPerawatanen_US
dc.subjectKonsumenen_US
dc.subjectPenawaranen_US
dc.subjectPijaten_US
dc.subjectKecantikanen_US
dc.titleEXOTIC BEAUTY SPAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0712037903
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim10207025
dc.identifier.dosenpembimbingAGOES TINUS LIS INDRIANTO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record