Show simple item record

dc.contributor.authorANDRIEANTO, TONY
dc.date.accessioned2022-02-03T05:11:14Z
dc.date.available2022-02-03T05:11:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4457
dc.descriptionBusiness plan is created to determine the success or the failure of a business when be implemented in the real world. In this case, The Sentinel Tavern is categorized as a classic-themed restaurant which provides a classic tavern steak menu variation and from non-alcoholic to alcoholic beverages. The author has done a few ways to find the answer by identifying what kind of competitive advantage that makes The Sentinel Tavern can compete in the culinary world in Surabaya, by analyzing markets, customers, and competitors are another way to figure out the extent of the potential success of The Sentinel Tavern. Every company always has the strengths, weaknesses, opportunities, and threats (SWOT) differ from to other companies. The author defines the SWOT of The Sentinel Tavern to determine what steps can be deployed to optimize the strengths, minimize weaknesses, exploit opportunities and overcome the fullest extent possible threats that will arise both from within and outside the company. In addition to the SWOT analysis, researcher exercises marketing mix, which consists of placing the product, pricing, distribution, promotion. The conclusion that can be drawn from the marketing mix that food products and beverages offered to be affordable by the consumer in accordance with the target market of The Sentinel Tavern. The Sentinel Tavern has a crystal clear vision of the mission, which is pointed out as a reference for the successful company. With the vision of the mission, then the planning strategy must be carried out with some clear objectives. Based on the classic tavern interior theme, it is very possible that the public interest in the city of Surabaya is very enthusiastic to try the food and beverages offered by The Sentinel Tavern. It is estimated that potential customers are mostly executive officers who work and live in West Surabaya.en_US
dc.description.abstractPerencanaan bisnis ini dibuat untuk mengetahui berhasil atau tidaknya suatu bisnis bila diimplementasikan di dunia nyata, dalam hal ini adalah The Sentinel Tavern sebagai bisnis kategori restoran bertema classic tavern yang menyediakan menu variasi steak dan minuman non-alkohol hingga beralkohol. Penulis telah melakukan beberapa cara untuk mencari jawabannya, yaitu dengan mengidentifikasi keunggulan kompetitif seperti apakah yang membuat The Sentinel Tavern dapat berkompetisi di dunia kuliner di Surabaya, melakukan analisa pasar, pelanggan, dan kompetitor salah satu cara untuk mengetahui tingkat potensi keberhasilan The Sentinel Tavern. Setiap perusahaan selalu memiliki kekuatan, kelemahan, peluang, dan ancaman (SWOT) yang berbeda-beda setiap perusahaan. Peniliti mendefinisikan SWOT The Sentinel Tavern guna mengetahui langkah-langkah apa saja yang dapat dikerahkan untuk mengoptimalkan kekuatan, memperkecil kelemahan, memanfaatkan peluang seoptimal mungkin serta menanggulangi kemungkinan ancaman yang akan timbul baik dari dalam maupun luar perusahaan. Selain SWOT sebagai salah satu faktor penentu layak atau tidaknya The Sentinel Tavern, peniliti juga melakukan Bauran Pemasaran,yang terdiri dari menempatkan produk, harga, distribusi, promosi. Kesimpulan yang dapat diambil dari hasil Bauran Pemasaran, produk makanan dan minuman yang ditawarkan dapat terjangkau oleh konsumen yang sesuai dengan target market The Sentinel Tavern. The Sentinel Tavern memiliki visi misi yang jelas, yang gunanya sebagai acuan keberhasilan suatu perusahaan. Dengan adanya visi misi, maka progam progam yang akan dilaksanakan jelas tujuannya. Berdasar pada tema interior classic tavern sangat besar kemungkinan bahwa minat masyarakat kota Surabaya sangat antusias untuk mencoba makanan dan minuman yang ditawarkan oleh The Sentinel Tavern. Diperkirakan calon konsumen kebanyakan merupakan para pekerja eksekutif yang bekerja dan tinggal di wilayah Surabaya Barat.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPerencanaan bisnisen_US
dc.subjectTavernen_US
dc.subjectAnalisa SWOTen_US
dc.titleTHE SENTINEL TAVERNen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0729016502
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim10207022
dc.identifier.dosenpembimbingHARI MINANTYO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record