| dc.contributor.author | Wijaya, Axel Christian | |
| dc.date.accessioned | 2022-03-31T05:53:18Z | |
| dc.date.available | 2022-03-31T05:53:18Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4755 | |
| dc.description | Naked Cookies is the company that has been established in the early of 2017, Naked
Cookies sells cookies with oat basic ingredients. One of Naked Cookies products is
selling cookies product by using oat basic ingredients and affordable price. This
research is conducted to find price perception and sale promotion on purchase
intention Naked Cookies. To obtain the data, the researcher collected data by
distributing questionnaires to 83 respondents. The type of the research that is
conducted is quantitative research with the use of Non Probability Sampling
technique, and using multiple linear regression analysis. The result of this study
indicates that influence price perception doesn’t influence positively on purchase
intention of Naked Cookies consumers and sale promotion influence positively on
purchase intention of Naked Cookies. | en_US |
| dc.description.abstract | Naked Cookies merupakan perusahaan di bidang makanan yang berdiri di
awal tahun 2017 , Naked Cookies menjual produk cookies dengan bahan dasar oat.
Salah satu keunggulan dari produk Naked Cookies adalah menjual produk cookies
dengan menggunakan bahan dasar oat dan harga yang terjangkau.Penelitian ini
dilakukan untuk mengetahui pengaruh persepsi harga dan promosi penjualan pada
minat beli konsumen Naked Cookies. Untuk memperoleh data tersebut maka peneliti
melakukan penggumpulan data dengan menyebar kuesioner kepada 83 responden.
Jenis penelitian yang dilakukan adalah penelitian kuantitatif dengan penggunaan
teknik Non Probability Sampling, serta menggunakan analisis regresi linear berganda.
Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa persepsi harga dan promosi penjualan
berpengaruh positif terhadap minat beli. | en_US |
| dc.language.iso | id | en_US |
| dc.publisher | Universitas Ciputra Surabaya | en_US |
| dc.subject | Persepsi Harga | en_US |
| dc.subject | Sales Promotion | en_US |
| dc.subject | Minat Beli | en_US |
| dc.title | PENGARUH PERSEPSI HARGA DAN SALES PROMOTION TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN NAKED COOKIES | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
| dc.identifier.nidn | 0717078204 | |
| dc.identifier.kodeprodi | 61201 | |
| dc.identifier.nim | 10115077 | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | Helena Sidharta | |