Show simple item record

dc.contributor.authorListiono, Hidayat Indra
dc.date.accessioned2023-01-19T06:55:43Z
dc.date.available2023-01-19T06:55:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5707
dc.descriptionThis research is required at least 85 respondents to be who research sample.The sampling technique that is used in this research is non-probability samplingand the method that is used is purposive sampling. Data collection is from samplerespondents, that is, members who are joined in Universitas Ciputra familycompany community. Microsoft excel will be used for processing data that iscollected for data and the analysis data will use SMARTPLS 3.0 application. Theresult of this research is that leadership formation can be reflected by four factors,that is, Commitment, Entrepreneurial Thinking, Communication, and KnowledgeTransfer. The explanation of each factor is the commitment factor that consists oforganizational identity, involvement, loyalty. Entrepreneurial Thinking consists ofmelioristic thinking, holistic thinking, social and ethical thinking, problem solving.The communication factor consists of change in attitude, change in opinion, andsocial change. The knowledge transfer factor consists of product knowledge,philosophical knowledge.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dibutuhkan setidaknya 85 responden yang dijadikan sampelpenelitian. Teknik pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalahnon probability sampling dan metode yang digunakan adalahpurposive sampling.Pengumpulan data berasal dari responden sampel yaitu anggota yang tergabungdalam komunitas perusahaan keluarga Universitas Ciputra.Microsoft excelakandigunakan untuk pemrosesan data yang terkumpul untuk pendataan dan prosesanalisa akan menggunakan aplikasi SMARTPLS 3.0. Hasil dari penelitian iniadalah bahwasannya pembentukan kepemimpinan dapat direfleksikan oleh 4 faktoryaitu Komitmen, Entrepreneurial Thinking, Komunikasi, dan Transfer Pengetahuan.Penjabaran dari setiap faktor tersebut adalah faktor komitmen terdiri dari identitasorganisasi, keterlibatan, loyalitas. Entrepreneurial Thinking terdiri dari melioristicthinking, holistic thinking, berpikir sosial dan etis, problem solving. Faktorkomunikasi terdiri dari perubahan sikap, perubahan pendapat, perubahan sosial.Faktor trnasfer pengetahuan terdiri dari pengetahuan produk, pengetahuan filosofis.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectKomitmenen_US
dc.subjectKomunikasien_US
dc.subjectEntrepreneurial Thinkingen_US
dc.subjectTransfer Pengetahuanen_US
dc.subjectPembentukan Kepemimpinanen_US
dc.titleANALISIS FAKTOR YANG MEREFLEKSIKAN KEPEMIMPINAN DALAM PROSES SUKSESI BISNIS KELUARGA DI FAMILY BUSINESS COMMUNITYen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10117203
dc.identifier.dosenpembimbingMetta Padmalia


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record