Show simple item record

dc.contributor.authorSunyoto, Joanne Elvaretta
dc.date.accessioned2023-01-20T04:58:15Z
dc.date.available2023-01-20T04:58:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5718
dc.descriptionThisresearchis done to analyzepatternthat isformed in theeffectofadvertisingformat on communication effectivenessthat ismoderated by tie strengthat start-upcompaniesespecially coffee industry in Indonesia. Referring to the conditionthat oftenoccurs in coffee industry advertisiment in Indonesiaisless interactive so that communicationthatisbuilt upisless effective,thereforethisresearch ischosen to help companies achievethe expected performance. 53 respondents who have been gathered succesfullyby usingpurposive sampling in other to limit individualswho havedone advertisementin coffeeindustry and have start-up companies. The result that has been obtained throughthisresearch is that there issignificant relationship between advertising formatoncommunication effectiveness with tie strength variableexistenceas independent variable.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilakukan untuk menganalisis pola yang terbentuk padapengaruhadvertising formatpadacommunication effectivenessyang dimoderasi olehtie strengthpadaperusahaanstart-upkhususnya industri kopi di Indonesia. Mengacu pada kondisi yang seringterjadi dalam periklanan industri kopi yang kurang interaktif sehingga komunikasi yangterjalin kurang efektif, maka dari itu studi ini dipilih untuk membantu perusahaan mencapaiperforma yang telah diharapkan. Sebanyak 53 responden yang telah berhasil dikumpulkanmenggunakan purposive sampling sehingga membatasi pada individu yang telah melakukanperiklanan di industri kopi serta memiliki perusahaanstart-up. Hasil yang telah didapatkanmelalui penelitian ini adalah adanya hubungan signifikan antaraadvertising formatpadacommunication effectivenessdengan adanya variabel tie strength sebagai variabelindependen.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectAdvertising Formaten_US
dc.subjectTie Strengthen_US
dc.subjectCommunication Effectivenessen_US
dc.subjectStart Upen_US
dc.subjectKopien_US
dc.titleANALISA PENGARUH ADVERTISING FORMAT TERHADAP COMMUNICATION EFFECTIVENESS YANG DIMODERASI OLEH TIE STRENGTH PADA PERUSAHAAN EKA COFFEEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10117188
dc.identifier.dosenpembimbingTeofilus


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record