Show simple item record

dc.contributor.authorSamalo, Adrian
dc.date.accessioned2024-01-26T04:53:08Z
dc.date.available2024-01-26T04:53:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7052
dc.descriptionThe objective of this research is to investigate the effect of new productsales towards iCellStore’s financial performance.The population in this researchis the number of monthly financial statements starting from the establishmentmonth until the start of the research which is as many as twenty-two. Theresearch implicates twelve samples and uses purposive sampling method todetermine the samples.There are two different independent variables in thisresearch, namely:(1)the period before and after iPhone4 and iPad2 first sale,and(2)four financial ratios namely return on investment,total active turnover,retained earnings turnover,andprofit growth ratio. The four financial ratiosrepresent the financial performanceofiCell Store and the research will comparethe results between“before”and“after”period of the first sale.This researchuses MANOVA as analysis model.By using SPSS 19software,the analysisshowed that sales of new products affect the four financial ratios simultaneously,while the analysis of the partial test results showed that the sales of new productshave most influence on financial ratios indicator of total asset turnover withasignificance value of 0.005(<0.01).en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penjualan produkbaru terhadap kinerja keuangan toko iCell. Populasi dalam penelitian ini adalahjumlah laporan keuangan bulanan mulai dari berdirinya toko iCell sampaipenelitian ini dilaksanakan yaitu dua puluh dua buah. Sampel dalam penelitian iniberjumlah dua belas dan pemilihan sampel menggunakan metodepurposivesampling. Variabel bebas dalam penelitian ini ada dua jenis yaitu: (1)masa(periode) sebelum dan sesudah penjualan iPhone4 dan iPad2, dan (2)indikatorrasio keuangan toko iCell yang meliputireturn on investment, total activeturnover, retained earning turnover,danprofit growth ratio. Keempat rasiokeuangan tersebut mewakili kinerja keuangan toko iCell dan inti dari penelitianini adalah membandingkan rasio keuangan tersebut. Penelitian ini menggunakanalat uji beda MANOVA. Dengan menggunakansoftwareSPSS 19, hasil analisismenunjukkan bahwa penjualan produk baru berpengaruh terhadap keempat rasiokeuangan secara simultan. Sedangkan analisis hasil uji parsial menunjukkanbahwa penjualan paling berpengaruh terhadap indikator rasio keuangantotalasset turnoverdengan nilai signifikansi 0,005 (<0,01).en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPenjualan Produk Baruen_US
dc.subjectEvent Studyen_US
dc.subjectNew Product Salesen_US
dc.titleANALISIS KINERJA KEUANGAN TOKO iCELL SEBELUM DAN SESUDAH PENJUALAN PERDANA PRODUK BARUen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10108072
dc.identifier.dosenpembimbingDavid Sukardi Kodrat


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record