Show simple item record

dc.contributor.authorPramono, Le David
dc.date.accessioned2024-07-19T05:52:24Z
dc.date.available2024-07-19T05:52:24Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7446
dc.descriptionThis study aims to identify factors that create the product quality on Hey Connie. This study uses a quantitative approach and descriptive research. The numbers of samples are 48 people and the sampling method used in this research is convenience sampling. The data collecting procedures are by using questionnaires and literatures research. The data analysis technique used is exploratory factor analysis.The research results show that from seven variables of the research which consist of taste, appearance, variety, texture, freshness, health, and process, there are two factors that create product quality of Hey Connie. The first factor is core benefit which consists of taste, variety, freshness, and health. While the second factor is expected product factor which consists of appearance, texture, and processes. The main factor that creates product quality on Hey Connie is the core benefit factor, because it gives the greatest contribution with the value of 44.822%. The second factor is the expected product factor which contributes in creating the product quality of Hey Connie at 30.531%. Both core benefit and the expected product factor have total contribution in creating the product quality of Hey Connie at 75.353% and the rest, 24.647% of it is the contribution of other factors that are not examined in this study.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor yang membentuk kualitas produk pada Hey Connie. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan jenis penelitian yang digunakan adalah deskriptif. Jumlah sampel sebanyak 48 orang dan metode sampling yang digunakan adalah convenience sampling. Prosedur pengumpulan data menggunakan kuesioner dan riset kepustakaan. Sedangkan teknik analisis data yang digunakan adalah analisis faktor eskploratori. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dari hasi tujuh variabel penelitian yang terdiri dari rasa, tampilan, variasi, tekstur, kesegaran, kesehatan, dan proses didapat dua faktor yang membentuk kualitas produk pada Hey Connie. Faktor pertama merupakan faktor core benefit yang terdiri dari rasa, variasi, kesegaran, dan kesehatan. Sedangkan faktor kedua yang dinamakan faktor expected product terdiri dari tampilan, tekstur, dan proses. Faktor utama yang membentuk kualitas produk pada Hey Connie adalah faktor core benefit. Hal ini dikarenakan kontribusi yang paling besar diberikan oleh faktor core benefit dengan nilai sebesar 44,822 %. Sedangkan faktor kedua yang disebut sebagai faktor expected product memiliki kontribusi dalam membentuk kualitas produk pada Hey Connie sebesar 30,531%. Kedua faktor yang terdiri dari faktor core benefit dan faktor expected product memiliki total kontribusi dalam membentuk kualitas produk pada Hey Connie sebesar 75,353 % dan sisanya, yaitu sebesar 24,647 % adalah kontribusi dari faktor lain yang tidak ikut diteliti dalam penelitian inien_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectFaktor Core Benefiten_US
dc.subjectFaktor Expected Producten_US
dc.subjectQuality Producten_US
dc.subjectCore Benefit Factorsen_US
dc.subjectExpected Product Factorsen_US
dc.titleFAKTOR-FAKTOR PEMBENTUK KUALITAS PRODUK PADA HEY CONNIEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10108103
dc.identifier.dosenpembimbingTina Melinda


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record