Show simple item record

dc.contributor.authorHoeny, Siska
dc.date.accessioned2024-07-29T05:13:47Z
dc.date.available2024-07-29T05:13:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7503
dc.descriptionThis design is made for creating media to introduce character also mascot named Puny in Moi Puny company. To introduce the character Puny active and effectively, Moi Puny will create a dexterity game for elementary school kids. A side from that, the company also needs other media promotion and promotion strategy so it will reach properly to the target audience. It is done supported by research and survey.en_US
dc.description.abstractPerancangan ini dibuat dalam rangka perancangan media untuk memperkenalkan karakter sekaligus maskot bernama Puny dari perusahaan Moi Puny. Untuk memperkenalkan karakter Puny secara efektif dan aktif, maka Moi Puny akan menciptakan sebuah game ketangkasan yang ditujukan anak-anak usia sekolah dasar. Selain itu, juga akan diperlukan media promosi lainnya dan strategi promosi agar target audiencenya sesuai. Hal ini didukung oleh hasil penelitian dan survey.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKarakteren_US
dc.subjectintelectual propertyen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectpromosien_US
dc.titlePERANCANGAN GAME KETANGKASAN ‘WHERE’S PUNY?’ SEBAGAI MEDIA UNTUK MEMPERKENALKAN KARAKTER PUNYen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20310009
dc.identifier.dosenpembimbingPetrus Gogor Bangsa
dc.identifier.dosenpembimbingAlvin Raditya
dc.identifier.dosenpembimbingFerryanto


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record