Show simple item record

dc.contributor.authorHalim, Tryana Saputri
dc.date.accessioned2024-08-07T02:06:58Z
dc.date.available2024-08-07T02:06:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7574
dc.descriptionThe food industry particularly restaurant is a business that has a quite tight competition. The purpose of this study is to analyze the simultaneous effectsof motivation and personal toward consumer purchase decision at Pine Tree restaurant. In addition, it also analyzes either motivation or personal which has a dominant influence on purchase decision. The research is an explanation one. Methodology of analysis used is a multiple linier regression analysis. The population used is 3.348 consumers that dine-in at Pine Tree restaurant. Sample taken used systematic random sampling method. Data collecting method used a questionnaire. Variables in this research are dependent (purchase decision), and independent variables (motivational and personal factors). The result of this research indicates that motivation (X1), with partial value of 0,212, means that it significantly influences 21,2% towards purchase decision (Y). While personal (X2), with partial value of 0,490, means that it significantly influences 49% towards purchase decision (Y). The most influential variable towards consumers purchase decision of Pine Tree restaurant is personal with correlation of 49%.en_US
dc.description.abstractIndustri makanan khususnya restoran merupakan sebuah bisnis yang memiliki persaingan cukup ketat. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh simultan motivasi dan personal terhadap keputusan pembelian konsumen restoran Pine Tree dan menganalisis antara motivasi dan personal, manakah yang memiliki pengaruh dominan terhadap keputusan pembelian. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian eksplanasi. Metodologi analisis yang digunakan adalah analisa regresi linier berganda. Populasi yang digunakan adalah konsumen yang langsung makan di tempat yaitu restoran Pine Tree sebesar 3.348 orang. Pengambilan sampel menggunakan metode sistematic random sampling. Pengumpulan data menggunakan kuesioner. Variabel yang digunakan adalah variabel terikat berupa keputusan pembelian, dan variabel bebas berupa faktor motivasi dan faktor personal. Hasil yang didapat dari penelitian ini menunjukkan bahwa motivasi (X1) dengan nilai parsial sebesar 0,212 yang berarti motivasi berpengaruh signifikan sebesar 21,2% terhadap keputusan pembelian (Y). Personal (X2) dengan nilai parsial sebesar 0,490 yang berarti personal berpengaruh signifikan sebesar 49% terhadap keputusan pembelian (Y). Variabel yang paling dominan berpengaruh terhadap keputusan pembelian konsumen restoran Pine Tree adalah personal (X2) dengan hubungan sebesar 49%.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectMotivasien_US
dc.subjectPersonalen_US
dc.subjectkeputusan pembelianen_US
dc.titlePENGARUH MOTIVASI DAN PERSONAL TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN RESTORAN PINE TREEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10107045
dc.identifier.dosenpembimbingTina Melinda


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record