Show simple item record

dc.contributor.authorGosal, Jessica
dc.date.accessioned2024-09-12T08:29:45Z
dc.date.available2024-09-12T08:29:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7656
dc.descriptionSaco Sport shoes bag is a product to be design with superiority from functional aspect, eye-catchi ng design, dan good material quality. Because of this sport shoes bag product is not comersil yet in market, then needs a branding strategy to build dan build up brand awareness of target market that is young people aged from 18 to 30 years old who likes sports. The design of Saco sports shoes bag’s campaign using modern design style with clear message and eye-catching image. The campaign of Saco’s sport shoes bag will be aplicated to several media as ATL ( Above the Line ) such as newspaper, BTL ( Below the Line ) such as midi billboard and website, and TTL ( Through the Line ) such as purchase voucher, fitness center advertising, and shopping center advertising. These several promotion media will be placed in several strategies places in Surabaya.en_US
dc.description.abstractTas sepatu olahraga Saco adalah produk yang didesain dengan keunggulan dari segi fungsional, desain yang eye-catching, dan kualitas bahan yang bagus. Karena produk tas sepatu olahraga ini belum komersil di pasaran, maka diperlukan sebuah strategi branding untuk dapat membangun dan meningkatkan brand awareness target market yaitu kalangan anak muda berusia 18-30 tahun yang gemar berolahraga. Perancangan kampanye tas sepatu olahraga Saco ini menggunakan gaya desain yang moderen dengan gambar dan isi pesan yang jelas dan eye-catching . Kampanye tas sepatu olahraga Saco ini akan diaplikasikan di beberapa media ATL ( Above the Line ) seperti koran, BTL ( Below the Line ) seperti billboard midi dan website, serta TTL ( Through the Line ) seperti voucher pembelian, iklan di tempat fitness, dan iklan di tempat perbelanjaan. Beberapa media promosi ini akan diletakkan di beberapa tempat strategis di Surabaya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKampanyeen_US
dc.subjectStrategi Brandingen_US
dc.subjectBrand Awarenessen_US
dc.subjectTas Sepatu Olahragaen_US
dc.subjectMedia Promosien_US
dc.subjectCampaignen_US
dc.subjectBranding Strategyen_US
dc.subjectSport Shoes Bagen_US
dc.subjectPromotion Mediaen_US
dc.titlePERANCANGAN KAMPANYE TAS SE PATU OLAHRAGA SACO SEBAGAI STRATEGI BRANDING UNTUK KALANGAN ANAK MUDA YANG GEMAR BEROLAHRAGAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20306017
dc.identifier.dosenpembimbingSumbo Tinarbuko
dc.identifier.dosenpembimbingAlvin Raditya
dc.identifier.dosenpembimbingFerryanto


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record