| dc.contributor.author | Lukito, Winda Anggraini | |
| dc.date.accessioned | 2024-12-09T04:15:09Z | |
| dc.date.available | 2024-12-09T04:15:09Z | |
| dc.date.issued | 2010 | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7724 | |
| dc.description | Digital Graphic Novel is a product that combine the comical andanimation techniques. This product provides a new and unique reading experience for the market which is the seven to ten years old chidren. Besides, there is character buiding for chidren inside this product which is useful for their maintenance. This is the added value for teach the children about morale. With children as the market, this product has simple story and use their type of design, whis is colorful and cute. The style of design which is used by this product is Art Nouveau and Pop Art. This product uses the digital based for the main idea because this media has made very high improvement in the community, especially the children. Besides, with this media, the production cost can be pressed a lot. The things that can enjoyed by consumen are the sequential art (comic) which is combine with simple animation and the supportive audio effects. This product will be sold in the CD and marketed through the book stores in Indonesia and with the internet which is by the forums and product related website. For the marketing strategy, in this product special edition will be given the bonus and booklet as the prize for the consumen. | en_US |
| dc.description.abstract | Digital Graphic Novel adalah produk yang menggabungkan teknik komik dengan animasi. Produk ini menawarkan pengalaman membaca yang baru dan unik kepada target market yang mana merupakan anak – anak berusia tujuh hingga sepuluh tahun. Selain itu, di dalam produk ini juga terdapat unsur character building yang berguna bagi perkembangan anak – anak. Unsur ini menjadi nilai tambah yang dapat mengajarkan moral terhadap anak - anak. Produk ini memakai media digital untuk penyampaiannya karena media ini telah berkembang dengan pesat di kalanga n masyarakat terutama anak – anak. Di samping itu, dengan media ini biaya produksi yang tinggi pada media cetak dapat ditekan. Hal – hal yang dapat dinikmati konsumen lewat produk ini adalah gaya penceritaan sekuensial (komik) yang digabungkan dengan anima si sederhana yang dibalut dengan efek – efek audio yang mendukung. Produk ini nantinya akan dijual di dalam bentuk CD dan dipasarkan melalui toko – toko buku di Indonesia dan melalui media internet dengan memasuki forum – forum dan website yang berhubungan dengan produk. Untuk strategi pemasaran, di dalam special edition dari produk ini akan disisipkan bonus dan booklet sebagai hadiah untuk konsumen | en_US |
| dc.publisher | Universitas Ciputra | en_US |
| dc.subject | Digital Graphic Novel | en_US |
| dc.subject | gabungan komik dan animasi | en_US |
| dc.subject | apresiasi seni | en_US |
| dc.subject | pengalaman membaca yang baru dan unik | en_US |
| dc.subject | character building untuk anak – anak | en_US |
| dc.subject | memanfaatkan media digital | en_US |
| dc.subject | comic and animation combined | en_US |
| dc.subject | art appreciation | en_US |
| dc.subject | new and unique reading experience | en_US |
| dc.subject | character building for children | en_US |
| dc.subject | using the digital media | en_US |
| dc.title | Perancangan Digital Graphic Novel Sebagai Media Membaca dan Pembelajaran Moral bagi Kalangan Anak – Anak Usia Tujuh Hingga Sepuluh Tahun | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
| dc.identifier.kodeprodi | 90241 | |
| dc.identifier.nim | 20306009 | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | Made Oka | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | Shienny Megawati | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | Is Yuniarto | |